دادگاه فرجام‌خواهی مصر با رد اعتراضات مطرح شده علیه احکام صادره در حق 10 تن از متهمان پرونده "فاجعه ورزشگاه پورت‌سعید" حکم اعدام متهمان این پرونده را تایید کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از الیوم السابع، دادگاه فرجام‌خواهی همچنین اعتراض مدیر امنیتی ورزشگاه پورت‌سعید و مسوول رادیو و تلویزیون و تعدادی دیگر از متهمان این پرونده را وارد ندانست.

این دادگاه همچنین با تبدیل حکم حبس برخی از محکومان پرونده موافقت کرد.

در آوریل 2012 پس از بازی دو تیم الاهلی و المصری در استادیوم شهر پورت سعید، هواداران دو تیم به داخل زمین ریختند که در جریان درگیری‌های به وجود آمده 72 تن کشته شدند.

دادگاه کیفری پورت‌سعید در ژوئن 2015 برای 11 تن از متهمان این پرونده حکم اعدام و برای 10 تن دیگر از آنان حکم حبس ابد صادر کرد و 10 تن دیگر هم حکم حبس با اعمال شاقه دریافت کردند و برای 12 تن دیگر از جمله مدیر امنیتی ورزشگاه و چند تن از مسئولان امنیتی هر کدام پنج سال حبس صادر شد.

دادگاه مصر احکام مذکور برای متهمان را به جرم ارتکاب جرائمی از جمله قتل عمد با قصد قبلی، سرقت، تخریب اموال عمومی، قدرت‌نمایی، قصد قبلی برای کشتن هواداران تیم الاهلی با انگیزی انتقام‌جویی و حمل انواع سلاح‌های سرد و مواد منفجره صادر کرد.