وزیر خارجه کره جنوبی در دیدار با همتای آمریکائی خود از واشنگتن خواست تا از هرگونه توافق با پیونگ یانگ برای توقف برنامه های هسته ای این کشور به صورت موقتی، خودداری کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از یونهاپ، «یون بیونگ سه» وزیر خارجه کره جنوبی در دیدار با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی خود در بن آلمان گفت: سئول از واشنگتن انتظار دارد تا در انجام هرگونه توافق با پیونگ یانگ برای توقف برنامه های هسته ای این کشور به صورت موقت، جانب احتیاط را درنظر گرفته و از آن خودداری کند.

بر اساس این گزارش، یون به واشنگتن توصیه کرده است، بجای توافق برای توقف موقتی برنامه های هسته ای پیونگ یانگ، باید درصدد برچیدن کامل و برگشت ناپذیر بودن تسلیحات اتمی کره شمالی بود.

در ادامه این گزارش آمده است: سئول بر این باور است که انجام هرگونه مذاکره واشنگتن با پیونگ یانگ برای متوقف کردن موقتی برنامه های هسته ای، در حالی که این کشور تسلیحات اتمی متعدد در دست دارد، تاثیری در مخاطره آمیز بودن پیونگ یانگ نخواهد داشت.

وزیر خارجه کره جنوبی سپس با تاکید بر ادامه فشار بر پیونگ یانگ خواستار اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی و شرکتهای چینی که با این کشور داد و ستد می کنند، شد.

لازم به ذکر است که اظهارات وزیر خارجه کره جنوبی در پی انجام نشست نمایندگانی از ایالات متحده آمریکا و سئول در ارتباط با گفتگو و بررسی برنامه های هسته ای پیونگ یانگ، که احتمالا قبل از پایان ماه جاری برگزار شود، مطرح شد.

گفتنی است که روز گذشته واشنگتن پست از مقدمه چینی دولت جدید آمریکا برای سفر مقامات بلند پایه کره شمالی به منظور با گفتگو درباره برنامه های هسته ای پیونگ یانگ خبر داده بود.