عناصر تروریستی احرار الاشام و جند الاقصی در شمال استان حماه سوریه با حمله به مواضع نیروهای مقاومت شهرکهای «المغیرو بریدیج» را اشغال کنند که ناکام ماندند.

به گزارش مرور نیوز، پس از سه ماه آرامشی نسبی در شمال استان حماه، عناصر تروریستی احرار الاشام و جند الاقصی حملات گسترده‌ای را از شهرک «البانه» انجام دادند.

تروریستها در این حملات درصدد بودند با عقب راندن ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی، شهرکهای «المغیرو بریدیج» و ارتفاعات اطراف آن را اشغال کنند.

آغاز درگیری در شمال حماه سوریه پس از 3 ماه آرامش

اندازه بزرگتر نقشه

در مقابل توپخانه و یگان موشکی ارتش سوریه در شهرک «کرنار» مواضع عناصر تروریستی را بشدت هدف قرار دادند تا تحرکات آنان در حومه شمالی روستای المغیر متوقف شود.

در ادمه جنگنده های روس و سوری نیز به شدت مواضع تروریستها را در هم کوبیدند تا مسیر کمک رسانی به آنان قطع شود.

در جریان درگیریها نیز نیروهای سوری توانستند خسارت زیادی به تروریست‌ها وارد کنند.

در نهایت پس از چند ساعت درگیری تروریستها مجبور شدند از این منطقه عقب نشینی کنند. در این درگیری ها 37 تن از تروریست ها کشته یا زخمی شدند.

به گزارش بین الملل فارس، درگیری‌ها در حال حاضر در این منطقه به صورت پراکنده وجود دارد.

تروریست ها درصدد بودند با اشغال شهرک های المغیر، بریدیج و ارتفاعات این منطقه بر شهرکهای اطراف از جمله کرنار و شیخ جدید اشراف کامل پیدا کنند.

در همین راستا، «احمد قره علی» سخنگوی رسمی گروه تروریستی احرار الشام از آغاز عملیات جدید گروههای تروریستی علیه ارتش سوریه در غرب حماه خبر داد