امروز (سه‌شنبه) مقدمات برگزاری "خلوت استثنایی" مشترک بین عربستان و امارات تحت عنوان "خلوت عزم" با حضور و مشارکت 150 مسئول دولتی و شماری از کارشناسان بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی دو کشور آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)،‌ در راس این شورا از طرف عربستان محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و از طرف امارات منصور بن زاید،‌ معاون نخست وزیر این کشور قرار دارند.

"خلوت عزم" به عنوان اولین فعالیت شکل گرفته از شورای هماهنگی عربستان - امارات است که در مه 2016 میلادی در شهر جده با هدف فعال سازی بندهای توافقنامه امضا شده بین دو کشور در زمینه تاسیس شورا و نیز ایجاد نقشه راهی بلند مدت اعلام شد تا بهترین نمونه برای همکاری و همبستگی بین کشورها باشد و تاکید دو کشور بر تحکیم روابط و تمایل در افزایش همکاری دوجانبه از طریق مشورت و هماهنگی مستمر در زمینه‌های اولویت دار را منعکس کند. این مساله مکمل تلاش‌های بین دو کشور در زمینه تقویت سازمان‌های وابسته به شورای همکاری خلیج فارس است.

این خلوت در دو مرحله برگزار خواهد شد و در برنامه‌های خود سه محور استراتژیک بین دو کشور یعنی بخش اقتصادی- بخش شناختی و انسانی و بخش سوم یعنی سیاسی، نظامی و امنیتی را دارد.

10 میزگرد تخصصی برای این خلوت جهت بررسی وضعیت موجود،‌ فرصت‌ها، چالش‌های احتمالی، دستیابی به ایده و طرح‌های‌ منحصر به فرد، در نظر گرفته شده است.

دیدارها و گفت‌وگوها طی ماه‌های آتی بین کارگروه‌ها برای تکمیل و تدوین برنامه‌ها و اجرایی شدن و عرضه آنها به نخستین نشست شورای هماهنگی عربستانی - اماراتی ادامه خواهند یافت.

عربستان و امارات در 16 مه، توافقنامه ایجاد شورای هماهنگی بین دو کشور را امضا کردند.