نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست خبری با همتای استرالیایی خود گفت فلسطینی‌ها باید رژیم اشغالگر را به رسمیت بشناسند.

به گزارش مرور نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت فلسطینی‌ها باید این رژیم را به رسمیت بشناسند و تل‌آویو باید کنترل امنیتی کشور فلسطینی را در دست داشته باشد.

وی در کنفرانس خبری مشترک با همتای استرالیایی خود گفت: این افتخار را دارم نخستین نخست وزیر اسرائیل هستم که به صورت رسمی به استرالیا سفر می‌کند. این دوستی صد ساله استرالیا با مردم و «کشور یهودی» است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ما به خاطر داریم استرالیا نخستین کشوری بود که برای راه حل تشکیل دو کشور تلاش کرد و هرگز این را فراموش نخواهیم کرد. آیندهای که متعلق به کسانی است که نوآوری می کنند. اسرائیل کشوری نوآور است و استرالیا نیز کشوری نوآور است. ما کارآفرین هایی داریم و شما نیز کارآفرین هایی دارید. وظیفه ما این است که آنها را بیشتر در کنار یکدیگر قرار دهیم. این به نفع ملت ما و شما و فکر می کنم به نفع دیگر کشورها نیز است.

نتانیاهو گفت: ما درباره نحوه افزایش همکاری ها علیه تروریسم تندرو صحبت کردیم که در تمام گوشه جهان از جمله استرالیا هستند، اما من معتقدم ما علاوه بر این که نیروی فناوری را داریم، عقیده شکست این نیرو را نیز داریم. من شاهد یک تغییر در خاورمیانه و بسیاری از کشورهای عربی هستیم که آنها نیز اذعان می‌کنند مورد تهدید این نیروهای خطرناک هستند و این مسئله این اعتقاد را به من می دهد که ما علاوه بر همکاری با آنها برای امنیت مشترک باید بتوانیم صلح بین ما و آنها و در نهایت بین ما و همسایه فلسطینی‌ما را به پیش ببریم!

وی در ادامه بدون اشاره به جنایات رژیمش در جنگ غزه مدعی شد: اسرائیل از غزه عقب‌نشینی و تمام سرزمین آن را به تشکیلات خودگردان فلسطینی واگذار کرد و این موجب تشکیل «دولت تروریستی» حماس مورد حمایت ایران شد. آنها هزاران موشک علیه ما شلیک کردند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه سخنانش در اظهاراتی مغرضانه گفت: «مشخص است وقتی فردی از تشکیل کشور فلسطینی حرف می‌زند، منظور چنین کشوری نیست؛ کشوری که نخست باید «کشور یهودی» را به رسمیت بشناسد. قابل تصور نیست که افراد بگویند فلسطینی‌ها باید کشور داشته باشند و همچنان خواهان نابودی کشور یهودی اسرائیل باشند. مطلب دوم این است که ما واقعیت خاورمیانه را می دانیم. در صورتی که اسرائیل تضمین امنیتی نیابد، این کشور (فلسطینی) سریعا به سنگر دیگری برای «اسلام تندرو» تبدیل خواهد شد.»

نتانیاهو ادعا کرد: من گفتم ما باید اطمینان یابیم فلسطینی ها «کشور یهودی» را به رسمیت بشناسد و ما باید اطمینان یابیم اسرائیل کنترل امنیتی بر تمام سرزمین‌ها دارد. به غیر از آن، من می خواهم فلسطینی‌ها بر خود حکومت کنند و تمام آزادیها را داشته باشند، اما نباید آزادی برای نابودی کشور یهودی را داشته باشند. آنها باید اسرائیل را به رسمیت بشناسند و اسرائیل باید کنترل نظامی داشته باشد. این دیدگاه من است و تغییر نکرده است.

مالکولم ترنبول، نخست وزیر استرالیا، نیز در این نشست خبری گفت: ما اشتراکات زیادی (با رژیم صهیونیستی) داریم. ما در حال تعمیق همکاری‌های خود در بخش فناوری و نوآوری هستیم. ما همچنین تماس‌ها را افزایش می‌دهیم.