نخست وزیر استرالیا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت هرگز به کشورهایی که تنها اسرائیل را مسئول شکست مذاکرات سازش می‌دانند،‌ ملحق نمی‌شود.

به گزارش مرور نیوز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در سفر چهار روزه به استرالیا به سر می‌برد انتقاد همتای استرالیایی خود از قطعنامه‌های شورای امنیت علیه شهرک‌سازی‌ها را تحسین کرد.

به نوشته شبکه استرالیایی ای بی سی، ملکولم ترنبول نخست وزیر استرالیا با انتقاد از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه شهرک‌سازی‌های اسرائیلی در فلسطین اشغالی،‌ این اقدام سازمان ملل را یک‌جانبه و دورو عنوان کرده بود.

نتانیاهو روز چهارشنبه (امروز) در بدو ورود به استرالیا این اقدام ترنبول را تحسین کرد و گفت سازمان ملل قابلیت گزاف‌گویی‌های زیادی دارد و مهم است که کشورهایی مثل استرالیا باشند تا روشن و مستقیم حرف بزنند.

نتانیاهو اولین نخست وزیر از رژیم صهیونیستی است که به استرالیا سفر می‌کند و در بدو ورود درباره مسایل گوناگونی چون مسایل امنیتی، علمی فناوری به همتای استرالیایی خود گفت‌وگو کرد.

ترنبول هم در این دیدار تعهد استرالیا به راه حل دو دولتی برای مناقشه اسرائیل و فلسطین را اعلام کرد و گفت هرگز به جمع کشورهایی ملحق نمی‌شود که برای شکست فرآیند سازش تنها اسرائیل را سرزنش می‌کنند.