بحرینی‌های شرکت‌کننده در مراسم تشییع عبدالله العجوز، جوان شهید بحرینی، رژیم آل‌خلیفه را مسئول کشتارهای اخیر دانستند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از شبکه خبری المنار لبنان، مردم خشمگین بحرین در مراسم تشییع عبدالله در النویدارت در حالی شرکت کردند که حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین را مسئول مرگ این جوان و وخامت شرایط امنیتی و کشته شدن هفت جوان شیعه دیگر ظرف 36 روز دانستند.

پس از تشییع این شهید درگیرهایی‌های میان شرکت کنندگان در مراسم با نیروهایی امنیتی به وجود آمد و این نیروها که گاز اشک‌آور و تفنگ‌های ساچمه‌ای برای متفرق کردن مردم متوسل شدند که در اثر آن تعدادی زخمی و دچار مشکلات تنفسی شدند.

عبدالله العجوز عصر روز دوشنبه 20 فوریه 2017 در جریان عملیاتی امنیتی در منطق النویدرات به شهادت رسید.

اپوزیسیون بحرین در خارج در واکنش به حادثه شهادت عبدالله در بیانیه‌ای تاکید کرد: خون شهید عبدالله العجوز که در راه دفاع از دین عزت و کرامت ملی به زمین ریخته شد و سخنان پدر و مادرش حقانیت مسیر ملی مردم بزرگ بحرین و قدرت و استواری آن ها در مسیر مقاومت در برابر زور و استبداد و دیکتاتوری را ثابت کرد و نشان داد که فداکاری‌ها و جان فشانی‌ها هر چقدر هم که بزرگ باشد مقاومت ادامه خواهد یافت در حقیقت این حادثه ظلم رژیم آل خلیفه را ثابت کرد.

در ادامه این بیانیه تاکید شد: پافشاری رژیم آل‌خلیفه بر افزایش تنش‌ها در تمامی سطوح از طریق اتخاذ سیاست ترور صاحب نظران مخالفان و فعالان و قانونی سازی حکومت نظامی تنها موجب شکست هر چه بیشتر سیاست هایش شده و جنایات این رژیم هیچ نتیجه سیاسی برایش نخواهد داشت. مردم ما ثابت کردند که به دنبال آزادی تغییر و ایجاد کشوری عادلانه قانونی و حامی حقوق شهروندان هستند و هرگز از این هدف خود دست بر نخواهند داشت حال هزینه آن هر چه می‌خواند باشد.

اپوزیسیون بحرین در خارج از مردم بحرین در راستای مشارکت گسترده در مراسم بزرگداشت شهید عبدالله العجوز و دیگر شهدانی کشور از جمله شهید عباس السمیع، شهید سامی مشیمع و شهید علی السنقیس و نیز شهدای آزادی به نام‌های شهید رضا السغره و شهید مصطفی یوسف و شهید محمد یوسف و تاکید برپایبندی به خط شهادت اهداف شهدا و قصاص قاتلان آن دعوت کرد.

هم چنیی اپوزیسیون خارجی بحرین از مردم این کشور برای مقابله با هر گرونه اقدام "دیوانه‌وار" رژیم آل خلیفه علیه دین عقاید مردم ازجمله تعرض به شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین دعوت کرد.

شیخ حسین الدیهی، معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین نیز در بیانیه‌ای با خانواده شهید عبدلله العجوز همدردی و تاکید کرد، کشتارهایی که در کشور انجام می‌شود نشان دهنده وضعیت بد و وخامت شرایط حقوقی و انسانی کشور است. این کشتارها پیامی آشکار برای جامعه جهانی و کشورهای منطقه در مورد وضعیت وخیم بحرین و حجم تروریست گسترش یافته و در کشور دارد.

الدیهی افزود: حوادث اخیر بحرین لزوم حرکت به سوی دموکراسی و عدالت اجتماعی را نشان داده و ثابت کرد که عقب نشینی از تحقق دموکراسی و احترام به حقوق بشر در شرایط کنونی نا معقول است و مسئولان کشور باید از میان مردم انتخاب شدند تا شرایط برای ایجاد کشوری قانونی بر پایی نهادهایی حافظ جان و عزت آسایش مردم فراهم شود.

ابراهیم شریف، دبیر کل سابق جمعیت "الوعد" در واکنش به شهادت عبدالله العجوز، جوان 21 ساله بحرینی در منطقه "النویدرات" در جنوب منامه گفت: خانه‌های اطراف منزل العجوز در النویدرات صدای شلیک گلوله را نشنیدند و جای گلوله در بدن شهید العجوز دیده نشد. امکان فرار وجود نداشت. چون خانه محاصره بود و سقوط از دو طبقه که با باعث مرگ عبدالله و یا شکستگی‌هایی در بدنش شد او را از حرکت متوقف کرد باور این داستان بسیار سخت است.

این چهره سیاسی بحرینی پس از دیدن جسد شهید العجوز پیسش از تشییع در توییتی گفت: هر کس که عامل این مرگ است با دو پا و دستهایش و نه سرش زمین می خورد ضربه اصلی در پشت سر و اطراف آن بود چشم ها نیز ورم داشت مچ دست ورم کرده بود و زخم هایی دیگری نیز در بدنش بود.