دادستانهای آمریکایی به تحقیقات درباره احتمال نقض تحریمهای ایران از سوی دویچه بورس و کلیراستریم بانکینگ که زیرمجموعه این شرکت است، ادامه می دهند.

به گزارش مرور نیوز، تحقیقات درباره انجام مبادلات ایرانی از سوی دویچه بورس و کلیراستریم که تحت قانون تحریمهای آمریکا، غیرقانونی بوده است از سوی دفتر پریت بهارارا، دادستان آمریکا در منهتن دنبال می شود.

این تحقیقات سال گذشته پس از اینکه مذاکرات بین المللی درباره توافق هسته ای کامل و این توافق اجرا شد، دوباره به جریان افتاد. دفتر بهارارا تحقیقات درباره کلیراستریم را سه سال قبل آغاز کرد اما با نزدیک شدن آمریکا و سایر قدرتهای غربی به توافق هسته ای با ایران، این تحقیقات مسکوت ماند.

توجه دوباره دادستان منهتن به این پرونده با موضع خصمانه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در قبال ایران و انتقاد وی از توافق هسته ای سال 2015 مصادف شد. دولت ترامپ شماری از شرکتها و اشخاص را به دلیل آزمایشهای موشکی اخیر تهران، هدف تحریمهای جدید قرار داده است.

دویچه بورس در یک اظهارنامه رگولاتوری فاش کرد که واحد کلیراستریم این شرکت هدف تحقیقات آمریکا در خصوص تحریمهای ایران قرار دارد. سخنگوی دویچه بورس اعلام کرده است این شرکت با دفتر دادستانی آمریکا همکاری می کند.

دادستانهای آمریکایی سرگرم بررسی نقشی هستند که شرکت کلیراستریم به عنوان واسطه میان بانک مرکزی ایران و شرکت "جی پی مورگان چیس اند کو" ایفا کرده است.

دو منبع آگاه به بلومبرگ اظهار کردند دادستانهای فدرال بزودی درباره متهم کردن کلیراستریم به نقض قوانین تحریمها و اظهارات دروغ به رگولاتورهای آمریکا درباره نقض قوانین مذکور تصمیم خواهند گرفت.