سرویس بین الملل-ممانعت پلیس مصر از برگزاری عزاداری، تخلیه ایستگاه مترو در آلمان از بیم حمله تروریستی، لغو سفر پوتین به پاریس،هشدار درباره افزایش تنش های مسکو و اشنگتن، حمله تروریست ها به مدرسه ای در درعا، تقویت سامانه پدافندی سوریه، رزمایش مشترک مصر و روسیه، حمله به عزاداران حسینی در کابل، هشدار عراق به اردوغان و محاصره مسجد شیعیان در نیجریه از مهمترین رویدادهای جهان در دوازده ساعت گذشته است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز نیروهای امنیتی و پلیس مصر مانع از برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام در منطقه فاطمیه واقع در قاهره شدند.

پلیس فدرال آلمان در پی دریافت تهدید به انفجار بمب یک ایستگاه مترو در شهر راشتات واقع در ایالت بادن وورتمبرگ در جنوب این کشور را تخلیه کرد.

در پی افزایش تنش ها بین مسکو و پاریس بر سر مسئله سوریه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سفر از پیش برنامه ریزی شده خود به پاریس را لغو کرد.

میخائیل گورباچف، آخرین رئیس‌جمهور شوروی، هشدار داد با افزایش تنش میان روسیه و امریکا بر سر بحران سوریه، جهان به «آستانۀ خطرناکی» رسیده‌است.

در حمله توپخانه ای تروریست ها به مدرسه ای در شهر درعا واقع در جنوب غرب سوریه دست کم پنج کودک کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.

روسیه با استقرار سامانه موشکی پانتسیر در سوریه به دنبال تقویت سامانه پدافندی این کشور است. پیش از این نیز سامانه موشکی اس 300 در سوریه مستقر شده بود.

روسیه از برگزاری رزمایش مشترک نظامی در اواسط اکتبر با نیروهای ارتش مصر در این کشور منطقۀ شمال آفریقا خبر داده‌است. در این رزمایش 500 نطامی روس و همچنین 15 فروند هواپیما و بالگرد روسیه شرکت خواهند کرد.

به گفتۀ مقام‌های پلیس افغانستان، در حملۀ افراد مسلح به مراسم تاسوعای حسینی در کابل، پایتخت این کشور، دست کم 14 تن عزاداران حسینی به شهادت رسیدند و 22 تن دیگر نیز زخمی شدند.

دفتر نخست‌وزیری عراق اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، دربارۀ عملیات این کشور در عراق را «غیرمسئولانه و تنش‌زا» خواند و هشدار داد نادیده گرفتن حاکمیت عراق، پیامدهایی منفی در پی خواهد داشت.

ارتش نیجریه در شب عاشورا یک مسجد شیعیان را در شهر کادونا در مرکز این کشور محاصره کرده و مانع خروج عزاداران حسینی شده است.