سامانه دفاع هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شد یک جنگنده "F۱۶" وابسته به ائتلاف عربی را در نجران سرنگون کنند اما خلبان اردنی این جنگنده توانست با چتر خود را نجات دهد و به کشورش بازگردد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از شبکه خبری المسیره یمن، یک منبع نظامی تایید کرد که سامانه دفاع هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند جنگنده " F۱۶ " وابسته به ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان را در جبهه نجران سرنگون کرد.

رسانه‌های وابسته به عربستان با اشاره به خبر سقوط یک جنگنده " F۱۶ "احتمال دادند که آن با یک موشک یمنی هدف قرار گرفته است.

این رسانه‌ها افزودند، عدنان نعیم عبدالعزیز، خلبان جنگنده مذکور با چتر نجات از جنگنده بیرون پریده و خود را نجات داده است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در تاریخ 14 فوریه جاری نیز یک پهپاد دشمن را در استان مأرب سرنگون کردند.

همچنین این نیروها در تاریخ 25 ژانویه گذشته یک جنگنده آپاچی دشمن را در اطراف شهر ذباب در تعز ساقط کردند.

سرنگونی جنگنده " F۱۶ "در نجران تنها دو هفته پس از آن بود که عبدالملک حوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی به مناسبت سالروز بزرگداشت مقام شهید تاکید کرد که یگان‌های مهندسی و صنایع نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دستاوردهای بزرگی در ارتقای سامانه‌های هوایی داشته و این دستاوردها به زودی نتیجه خواهد داد.

این در حالی است که یک منبع نظامی مسئول در فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن درباره وضعیت خلبان جنگنده ساقط شده گفت: وی آسیبی ندیده و موفق شده با چتر نجات در خاک عربستان فرود بیاید و با هماهنگی نیروهای هوایی عربستان به اردن بازخواهد گشت.

نعیم عبدالعزیز شب گذشته با یک هواپیمای نظامی متعلق به عربستان وارد فرودگاه نظامی مارکا در امان شد.

نیروهای مسلح اردن در بیانیه‌ای از عربستان و در راس این کشور به سلمان بن عبدالعزیز پادشاه آن و تمامی نیروهای ارتش این کشور به دلیل پیگیری وضعیت خلبان اردنی و کمک و پشتیبانی از وی در زمان بازگشتش به اردن تشکر و قدردانی کرد.