منابع از فرار دسته جمعی مسیحیان مصر از شهر العریش در استان سینا در پی حملات داعش به آنها خبر دادند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از الشرق الاوسط، منابع آگاه در شهر العریش در سینای شمالی گفتند، ده‌ها خانواده مسیحی در ساعت‌های گذشته به خارج شهر گریختند. فرار این مسیحیان پس از آن صورت گرفت که یک قبطی دیگر به ضرب گلوله داعشی‌ها کشته شد.

منابع گفتند، مسئولان محلی به قبطی‌های این شهر یک ماه زمان دادند تا از محیط ناآرام در شبه جزیره سینا خارج شوند.

در همین حال، کلیسای قبطی‌های مصر رخدادهای تروریستی پی در پی در سینای شمالی را محکوم و تاکید کرد که این رخدادها مسیحیان مصری را هدف قرار می‌دهد.

این کلیسا در بیانیه‌ای تاکید کرد: هدف رخدادها برهم زدن وحدت در رویارویی با تروریسم است که این تروریسم از خارج از مصر صادر می‌شود و از تنش روزافزون در اقصی نقاط کشورهای عربی سوء استفاده می‌کند.

یک مسیحی دیگر در شهر العریش اخیرا به ضرب گلوله تندروهای وابسته به داعش کشته شد که این امر همزمان با تشییع جنازه دو قبطی دیگر بود که در داخل منزلشان در منطقه کرم ابو نجیله در این شهر به دست داعشی‌ها کشته شدند.

به نظر می رسد که عملیات پی در پی علیه قبطی‌ها در دو ماه گذشته حکایت از این دارد که گروه" انصار بیت المقدس" که حامی داعش است، اجرای تهدیدهای اخیر خود علیه قبطی‌ها را آغاز کرده است.

آمارهای غیررسمی اشاره به این دارد که در ماه فوریه جاری، هفت مسیحی در رخدادهای پراکنده در سینای شمالی کشته شده‌اند.

این گروه که فعالیت‌های خود در سینای شمالی را تشدید کرده است، چند روز قبل فایل تصویری را منتشر کرد که در آن، تهدید کرد که مسیحیان در مصر را هدف قرار می‌دهد و این گروه آخرین پیام عامل انتحاری مسئول انفجار کلیسا در قاهره در دسامبر گذشته رامنتشر کرد که در آن حمله، ده‌ها تن کشته شدند.