سرویس بین الملل- نیروهای ارتش و مردمی عراق موفق شدند در ادامه پیروزی های خود در غرب موصل نیروگاه اصلی برق این شهر را از لوث تروریست ها آزاد کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از السومریه نیوز، در ادامه پیشروی های نیروهای عراقی در بخش غربی موصل، نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند که نیروگاه اصلی شهر موصل را به صورت کامل آزاد کنند.

 «رسانه جنگی» وزارت دفاع عراق طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که نیروهای تیپ زرهی نهم ارتش طی عملیاتی موفق شدند که «نیروگاه برق الیرموک» را به صورت کامل از چنگ تروریست های داعش خارج کنند و پرچم کشور عراق را بر فراز ساختمان های آن به اهتزاز درآورند.

آن‌گونه که در این بیانیه آمده نیروگاه برق الیرموک منبع اصلی و تنها منبع تأمین برق شهر موصل است.

حیدرالعبادی در تاریخ 17 اکتبر سال 2016 دستور آغاز عملیات آزادسازی موصل را صادر کرد و گروه‌های مختلف در این عملیات، ارتش عراق را پشتیبانی می‌کنند.

علاوه بر این حیدرالعبادی  نخست وزیر عراق 17 فوریه 2017 دستور آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل را صادر کرد و ساعاتی پس از این دستور مقامات ارتش اعلام کردند که در مناطق جنوب و نیز غرب موصل، نیروهای ارتش موفق شدند چندین روستا را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

پیش از این و در ماه ژانویه نیز ارتش عراق موفق شد شرق موصل را به طور کامل از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کند.