سرویس بین الملل- «تام پرز» وزیر کار دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، به رهبری حزب دمکرات این کشور برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی در حالی دیشب (شنبه شب) توسط دموکرات ها به ریاست این حزب انتخاب شد که با آزمون مهمی در مسیر به چالش کشیدن سیاست های دونالد ترامپ و همچنین مواجهه با جمهوری خواهان روبروست. 

این انتخاب در حالی انجام شد که دمکرات ها خود را برای انتخابات میان دوره ای سال 2018 آماده می کنند.

پرز 55 ساله پس از انتخاب به رهبری دموکرات ها گفت: روزی مردم این دوره از تاریخ آمریکا را مرور خواهند کرد و می پرسند زمانیکه ما با بدترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا روبرو بودیم، چه کردیم و کجا بودیم.

نبرد بر سر اینکه چه کسی ریاست کمیته ملی دموکراتیک را بر عهده داشته باشد، به نبردی میان حامیان هیلاری کلینتون و برنی سندرز دو کاندیدای دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 تبدیل شده بود.

تام پرز در رای گیری در رقابت با 'کیت الیسون' دیگر کاندیدای حضور در این سمت 235 رای به دست آورد، در حالیکه الیسون 200 رای را از آن خود کرد.

جمهوریخواهان به دنبال انتخاب تام پرز اعلام کردند که پیروزی وی نشانه این است که تا چه میزان دمکرات ها ارتباط با مردم آمریکا را از دست داده اند.

رونا مک دانیل رئیس کمیته ملی جمهوریخواهان نیز در بیانیه ای اعلام کرد که با انتخاب تام پرز در این سمت، دمکرات ها فقط باعث ایجاد شکاف بیشتر شده اند.

تام پرز چند روز پیش طی مباحثه با چندین کاندیدای دیگر برای حضور در سمت رهبر دموکرات ها گفته بود که لازم است دمکرات ها به دنبال اعمال اصلاحات در سیستم انتخابات درون حزبی برای انتخابات ریاست جمهوری باشند. 

وی گفته بود که انتخابات درون حزبی برای انتخابات ریاست جمهوری به دلیل فقدان شفافیت یک بحران اعتماد ایجاد کرده است.

پرز که اولین رهبر با اصلیت آمریکای لاتین برای دمکرات ها است، بلافاصله پس از انتخاب در این سمت الیسون را به عنوان مدیر خود انتخاب کرد.

تام پرز با چالش یک حزب دچار شکاف خارج از قدرت روبرو بوده است و باید دید که آیا وی می توان اتحاد را در میان دموکرات ها احیا کند یا نه.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در توییتی به تام پرز به دلیل انتخابش در سمت رهبر دموکرات ها تبریک گفت.