سرویس بین الملل - کارکنان بخش مخابرات ایتالیا در اعتراض به تبعیض های موجود در سطح مدیران خود که میلیون ها یورو پاداش دریافت کرده اند، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های ایتالیا، کارکنان بخش مخابراتی ایتالیا در رم پایتخت این کشور دست به تظاهرات زدند. آنها به کمبود دستمزد و قوانین محدود کننده در این زمینه اعتراض داشتند.

در میدان جمهوری شهر رم، هزاران نفر از کارکنان بخش مخابراتی از بدی شرایط کار شکایت کرده و مدیران رده بالا را مسؤل بدتر شدن اوضاع دانستند.

این راهپیمایی ها توسط سندیکاهای کارگری ایتالیا ساماندهی شده بودند.

اکثر این معترضین متعلق به شرکت تلفن همراه «تیم»، یکی از اصلی ترین ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه بودند. «تیم» در گذشته زیر نظر دولت ایتالیا بود، ولی امروزه اکثر سهام آن متعلق به یک شرکت فرانسوی است. 

بسیاری از کارکنان این شرکت حاضر شده اند از خیر پاداش ها گذشته و کاهش ساعات کاری و دستمزدهایشان را بپیذیزند تا بتوانند شغل خود را حفظ نمایند. اما اکنون آنها از تبعیض های موجود در سطح مدیران رده بالای خود- که میلیون ها یورو پاداش دریافت کرده اند- به ستوه آمده اند.

اتحادیه های کارگری بیم آن را دارند که با شرایط موجود، 5 هزار نفر در این شرکت از کار بی کار شوند. 

رم در تمامی هفته های اخیر شاهد اعتراضات مردمی بوده است. از کارگران بخش فولاد گرفته، تا دست فروشان خیابانی، رانندگان تاکسی و اوپراتورهای تماس های تلفنی، همگی علیه سیاست های دولت در مدیریت اقتصاد بحران زده فریاد بر آورده اند.