در حالی که یک مسئول کلیسای قبطی از تداوم کوچ ساکنان مسیحی سینا برای دومین روز متوالی خبر داد، عبدالفتاح سیسی بر اهمیت ممانعت از بی‌ثبات‌ سازی مصر در پی هدف قرار دادن مسیحیان استان سینای شمالی تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، یک مسئول کلیسای قبطی روز شنبه اعلام کرد، کوچ قبطی‌ها از سینا روز شنبه برای دومین روز متوالی در پی سلسله حملاتی که آنها را در این منطقه هدف قرار داد، ادامه داشت. در این منطقه گروه انصار بیت المقدس، حامی داعش حضور دارد. این در حالی است که عبدالفتاح سیسی، رئیس ‌جمهوری مصر با هدف بررسی پیامدهای این بحران جلسه‌ای را تشکیل داد.

این مسئول افزود: خانواده‌های قبطی روز جمعه اقدام به کوچ کردند و وارد شهر اسماعیلیه در نزدیکی کانال سوئز شدند که حدودا 250 قبطی بودند.

عبدالفتاح سیسی در این نشست دستور ارائه حمایت‌های لازم به قبطی‌ها را صادر کرد.

عبدالفتاح سیسی و شماری از فرماندهان روز شنبه به بررسی آخرین تحولات مربوط به هدف قرار دادن شهروندان بی‌گناه استان سینای شمالی توسط گروه‌های تروریستی پرداختند که منجر به کوچ شماری از قبطی‌های این منطقه به استان اسماعیلیه شده‌ است.

علاء یوسف، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر تصریح کرد، رئیس‌جمهوری مصر بر اهمیت ممانعت از تمامی تلاش‌های بی‌ثبات سازی مصر تاکید کرد و وعده داد که تمامی طرح‌های سازمان‌های تروریستی که با هدف به وحشت انداختن شهروندان و تهدید دارایی‌هایشان انجام می‌شود را در هم می‌کوبد. سیسی همچنین از دولت خواست همه اقدامات لازم برای تسهیل اقامت شهروندان در مناطقی که به آن جا رفته‌اند، اتخاذ کرده و مشکلاتی که احتمالا با آنها مواجه می‌شوند را مرتفع سازد.

این اظهارات سیسی در نشستش با نخست وزیر، رئیس بانک مرکزی، وزیران دفاع، تولیدات جنگی، خارجه، کشور، دادگستری، دارایی و همچنین رئیس سازمان اطلاعات و هیئت نظارت اداری مطرح شد.

هئیت‌های دینی اسلامی و مسیحی و احزاب سیاسی مصر پیشتر هدف قرار دادن مسیحیان سینا توسط تروریست‌ها را محکوم کردند.

کلیسای قبطی‌های "ارتودکس" اعلام کرد که موضوع هدف قرار دادن مسیحیان استان سینای شمالی را پیگیری می‌کند.

این در حالی است که علمای الازهر عملیات تروریستی علیه قبطی‌های استان سینای شمالی را محکوم کردند.

گروه انصار بیت المقدس روز یکشنبه گذشته نوار ویدیویی را منتشر و در آن تهدید کرد، قبطی‌های مصر را که 10 درصد ساکنان این کشور 92 میلیون نفری را تشکیل می‌دهند، هدف قرار می‌دهد.

قبطی‌ها قبلا نیز در سینا هدف حملات تروریستی قرار می‌گرفتند اما بعد از انتشار این ویدیو حملات افزایش یافت.

روز پنجشنبه یک مسیحی مصری کشته و منزلش در شهر العریش در سینای شمالی آتش گرفت که مقامات امنیتی احتمال تروریستی بودن حادثه را دادند.

همچنین چهارشنبه گذشته پشت یک مدرسه در العریش جسد یک قبطی 60 ساله پیدا شد که به ضرب گلوله کشته شده بود.

گروه انصار بیت المقدس دسامبر گذشته مسئولیت انفجار انتحاری در کلیسای قبطی قاهره را برعهده گرفت که 29 کشته برجای گذاشت.