کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا احتمالا از انجام تحقیقات درباره حمله ماه گذشته آمریکا به یمن حمایت خواهد کرد؛ حمله‌ای که در آن چندین شبه نظامی القاعده و یک تکاور آمریکایی و چندین غیر نظامی کشته شدند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از رویترز، "سارا هوکابه سندرز"، معاون سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی گفت: هنوز فرصت صحبت مستقیم با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را نداشته‌ام اما فکر می‌کنم که او از این تحقیقات حمایت کند.

"ویلیام رایان اوئنز" 36 ساله تکاور نیروی دریایی در جریان حمله 29 ژانویه آمریکا به القاعده یمن در استان بیضاء کشته شد؛ حمله‌ای که نخستین عملیات به دستور ترامپ به عنوان فرمانده کل قوا بود.

روزنامه "میامی هرالد" روز یکشنبه گزارش داد که پدر اوئنز خواهان تحقیقات در خصوص این حمله شده است.

پیشتر نیز نماینده دائم یمن در سازمان ملل گفت: یمن برای ادامه تحقیقات خود درباره عملیات نظامی آمریکا علیه شبه نظامیان القاعده که اواخر ماه ژانویه انجام و منجر به مرگ غیر نظامیان و یک تکاور دریایی شد، یادداشتی به دولت واشنگتن ارسال کرده است.

پنتاگون گفت، این عملیات در یمن 14 شبه نظامی را به هلاکت رسانده اما اذعان داشت که در آن چند غیر نظامی نیز کشته شدند. امدادگران حاضر در صحنه نیز اعلام کردند که حدود 30 تن از جمله 10 زن و کودک در جریان این حمله کشته شدند.