نخست وزیر ترکیه گفت، درصورتی که قانون اساسی جدید توسط مردم در رفراندوم آوریل سال جاری میلادی تایید شود، تمامی سازمان‌های تروریستی که ترکیه را هدف قرار می‌دهند، ریشه‌کن می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، به نوشته روزنامه حریت، بنعالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه در جریان سخنرانی در نخستین راهپیمایی "آری" حزب عدالت و توسعه که در منطقه "قهرمان‌قازان" در آنکارا برگزار شد، گفت: با قانون اساسی جدید ترکیه از شر سازمان "تروریستی" فتح‌الله گولن، حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و داعش خلاص می‌شود.

برگزاری نخستین راهپیمایی رسمی "آری" در این منطقه از آنکارا، یک اقدام حساب شده برای حزب عدالت و توسعه است. پایگاه هوایی آکینجی که مقر کودتای نافرجام ژوئیه بود در این منطقه از ‌آنکارا واقع شده است. نام این پایگاه از "قازان" به "قهرمان قازان" تغییر داده شد و علتش قدردانی از افرادی بود که برای توقف کودتا در شب این اقدام توسط سربازان کشته شدند.

ییلدیریم در سخنرانی خود گفت: مردم در ترکیه دیگر از شر تروریست‌ها و زندگی در ترس و وحشت خلاص می‌شوند. ترکیه آینده‌ای روشن‌تر خواهد داشت و به جای آنکه بمب‌ها از آسمان بر سر مردم فرو بریزند، کودکان بادبادک هوا می‌کنند.

وی قول داد تا کشوری "پویاتر و زیباتر" ایجاد کند و گفت: قانون اساسی جدید صلح را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

نخست وزیر ترکیه در پاسخ به انتقادهایی مبنی برای اینکه قانون اساسی جدید باعث می‌شود ترکیه تحت حکومت یک نفر باشد، گفت: انتظار چه چیزی را دارید؟ دو پادشاه در یک اقلیم نمی‌گنجند.

وی از حامیان احزاب دموکراتیک خلق و مردم جمهوری خواه خواست تا دست از کمپین "نه" به رفراندوم بردارند و به آنها تاکید کرد تا رای "بله" بدهند.

ییلدیریم ادامه داد: اجازه دهید تا تفاوت‌های سیاسی را کنار بگذاریم. وقتی پای کشور در میان باشد، اوضاع جور دیگری است.

این راهپیمایی در قهرمان‌قازان در آنکارا یک روز پس از آن صورت گرفت که حزب عدالت و توسعه رسما کمپین خود را در آنکارا آغاز کرد.

ییلدیریم روز شنبه گفته بود، ما گام نخست را برای قوی‌تر کردن فردای ترکیه برداشته‌ایم.

کمپین "آری" به رفراندوم اصلاحات قانون اساسی با هدف تحولات در امور اقتصادی، حمل و نقل، بخش بهداشت و درمان و پروژه‌های عمومی برگزار شده است.

نخست وزیر ترکیه با اشاره به قانون اساسی جدید گفته بود: تغییر سخت است، اصلاحات دشوار است اما آنهایی که در مقابل تغییر مقاومت می‌کنند، از صحنه تاریخ محو می‌شوند. این تغییری که ما به دنبالش هستیم از 2007 آغاز شده است.