سرویس بین الملل- در فاصله دو روز مانده به انتشار گزارش بازرس دولت رژیم صهیونیستی در مورد شکست های ارتش در جنگ 51 روزه غزه در تابستان سال 2014، شماری از اعضای کابینه دولت صهیونیستی تاکید کردند که حماس 15 تونل از نوار غزه به داخل مرزهای اراضی اشغالی حفر کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اظهارات اعضای کابینه دولت رژیم صهیونیستی کاملا در تضاد با اظهارات بنیامین نتانیاهو و موشه یعلون نخست وزیر و وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی است که مدعی بودند حماس دیگر جرات حفر تونل در مرز با غزه و داخل اراضی اشغالی را ندارد.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی چشم انتظار انتشار گزارش بازرس رژیم صهیونیستی پیرامون جنگ غزه هستند. این گزارش قرار است فردا سه شنبه منتشر شود و طی روزهای گذشته و در آستانه انتشار این گزارش، بارها مسئولان رژیم صهیونیستی یکدیگر را متهم کرده و مسئول شکست در این جنگ معرفی کرده اند.

در همین حال، فرماندهان و مقامات ارتش در زمان جنگ غزه به ویژه موشه یعلون و بنی گانتس وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در زمان جنگ غزه خود را برای روزهایی سخت آماده می کنند. بنی گانتس مطالب ذکر شده در این گزارش را به شدت رد کرده و گفته که به هیچ وجه این گزارش و مفاد آن را نخواهد پذیرفت.

یعلون نیز گزارش بازرس دولت رژیم صهیونیستی را "دروغی بزرگ" خوانده و گفته است که اینکه ارتش آماده جنگ نبوده و برای همین شکست خورده است، دروغی آشکار است. در مقابل، یواو گالانت فرماند سابق منطقه جنوبی ارتش و وزیر مسکن کنونی رژیم صهیونیستی یعلون و بنی گانتس را به شدت مورد حمله قرار داده و گفته طرح های آنان در جنگ 51 روزه کاملا شکست خورد.

یعلون در ادامه هجمه خود علیه این گزارش گفت که این هفته اخبار بیشتری از جنگ 51 روزه خواهید شنید و کسانی که در جلسات کابینه دولت رژیم صهیونیستی از مسائل سیاسی تخطی می کردند، این هفته نیز چنین کارهایی را تکرار می کنند و خواهند گفت که چیزی به آن ها گفته نشده و اطلاعی نداشته اند و بزرگ ترین دروغ آنان این است که ارتش برای جنگ 51 روزه آمادگی نداشته و برای همین شکست خورد.

این در حالی است که بنی گانتس از آمادگی خود برای ورود به جنگی دیگر در غزه با تکیه بر همان اطلاعات و معلوماتی که قبل از آغاز جنگ 51 روزه در دست بود، خبر داده است. به موجب گزارش بازرس رژیم صهیونیستی، گانتس با تکیه بر اطلاعاتی نادرست و ناقص وارد جنگ غزه شد و برای اینکه خود را از شکست در این جنگ مبرا بداند، مدعی است که نتایج جنگ هیچ ارتباطی به شیوه اداره جنگ از سوی ارتش نداشته است.

محافل صهیونیستی پیش بینی می کنند که انتشار گزارش بازرس رژیم صهیونیستی تاثیری بر آینده سیاسی نتانیاهو نداشته باشد، زیرا انتقادات وارده به او بیشتر مربوط به توصیه هایی است که برای جنگ ارائه داده نه شکست کلی در جنگ. اما تحلیلگران معتقدند که یعلون و گانتس به شدت از گزارش بازرس رژیم صهیونیستی متضرر شده و فرصت موفقیت آنان در عرصه سیاسی در آینده بسیار ککم رنگ خواهد شد.