سرویس بین الملل - بررسی نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به دور دوم کشیده خواهد شد و در این دور ماری لوپن، به احتمال زیاد از رقیبش شکست خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های فرانسه،  در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور - که قرار است 23 آوریل/ 3 اردیبهشت 1396 برگزار شود - نبردی نزدیک بین ماری لوپن از جبهه ملی؛ فرانسیس فیون، از حزب جمهوری‌خواه، و امانوئل ماکرون، نامزد مستقل و رهبر جنبش «به پیش!» خواهد بود. رسانه‌ها می‌گویند بنوا آمون، نامزد حزب سوسیالیست و وزیر سابق دولت فرانسوا اولاند، و ژان-لوک ملانشن نامزد همیشگی جناح چپ فرانسه با توجه به محبوبیت ناچیزشان، از شانس زیادی برخوردار نیستند.

آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که هیچ یک از نامزدها نمی‌تواند در دور اول انتخابات اکثریت مطلق آرا را به دست آورد، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد. برآوردهای حاصل از نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که ماری لوپن به طور قطع به دور دوم راه خواهد یافت.
اما بین فیون و ماکرون برای راه یافتن به دور دوم انتخابات، رقابت سختی وجود دارد. جالب اینجاست که هریک از این دو نامزد که بتواند به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یابد، به احتمال بسیار زیاد بر ماری لوپن پیروز خواهد شد و رئیس جمهوری فرانسه می‌شود.

در ادامه، جزئیات بیشتر از میزان محبوبیت هر کی از نامزدهای 5 گانه در دور اول انتخابات ریاست جمهوری و برآوردهای موجود از نتایج احتمالی دور دوم آن ارائه شده است.