وزارت دادگستری اسرائیل از آغاز تحقیقات درباره فساد در روند خرید زیردریایی‌های آلمانی که به نظر می‌رسد نزدیکان بنیامین نتانیاهو در آن دست داشته باشند، خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، وزارت دادگستری اسرائیل اعلام کرد که تحقیقات گسترده‌ای را درباره فساد در روند خرید زیردریایی‌های آلمانی آغاز کرده است که به نظر می‌رسد برخی نزدیکان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در آن دست داشته باشند.

این وزارتخانه اعلام کرد که نتانیاهو مظنون این پرونده نیست.

دادستان کل اسرائیل نوامبر از پلیس خواسته بود تحقیقات اولیه‌ای را درباره خرید زیردریایی‌های دلفین آغاز کند.

وزارت دادگستری اسرائیل اعلام کرد: در سایه اطلاعاتی که پلیس جمع‌آوری کرده و مشخص شده که برخی افراد در فساد دست دارند، دادستان کل تصمیم گرفته تا تحقیقات کاملی را انجام دهد.

وزارت دادگستری اسرائیل به نام افرادی که در این پرونده متهم هستند، اشاره‌ای نکرده اما رسانه‌های اسرائیلی به نام دیوید شمرون، وکیل شخصی نتانیاهو اشاره کرده‌اند.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده که شمرون نماینده میکی گانور، نماینده تیسن کروپ مارین سیستمز آلمان است که ساخت این زیردریایی‌ها را برعهده دارد و همین مساله نشان دهنده تضاد در منافع است.

نتانیاهو از سال 2016 در دو پرونده مورد بازجویی قرار گرفته است. یکی متهم شدن وی و همسرش به دریافت هدایای گرانبها از تجار و دوم تلاش وی برای مذاکره با رئیس بزرگترین روزنامه محلی جهت تبلیغات برای جلب حمایت بیشتر از خودش است.