سرویس بین الملل - کلان شهر نیویورک زادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با مشکل افزایش روز افزون بی خانمان ها مواجه است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از نیویورک تایمز، سرشماری روزانه درباره تعداد افرادی که در سرپناههای بی خانمان ها به سر می برند، نشان دهنده افزایش قابل توجه این افراد در نیویورک است

بنابر این گزارش، « بی دی بلاسیو» شهردار نیویورک که با معضل افزایش بی خانمان ها رو به روست، درصدد است 90 سرپناه جدید به بی خانمان های شهر اختصاص دهد که تعدادشان به 60 هزار نفر رسیده است. 

 بیل دی بلاسیو سه شنبه طرحی را برای گشایش حدود 90 سرپناه برای بی خانمانان در پنج منطقه نیویورک اعلام خواهد کرد؛ طرحی که برای مقابله با ناخوشایندترین مشکل وی در سطح شهر برنامه ریزی شده است. 

تلاش های دی بلاسیو -که انتخابات را پیش رو دارد- برای جلوگیری از افزایش بی خانمان های نیویورک بی نتیجه بوده است.

کاملاً مشهود است که افراد بیشتری در خیابان های شهر می خوابند و گدایی می کنند. سرشماری روزانه درباره تعداد افرادی که در سرپناههای بی خانمان ها به سر می برند، نشان دهنده افزایش قابل توجه این افراد در نیویورک است.  

معضل بی خانمان ها برای دی بلاسیو که سه سال پیش با دستورکار بلندپروازانه مقابله با نابرابری درآمد در شهر به سمت شهردار نیویورک انتخاب شد، نقطه ضعف وی بوده است. افزایش تعداد بی خانمان ها به طور قطع بزرگترین شکست دی بلاسیو در تحقق هدفش برای از بین بردن شکاف بین فقرا و ثروتمندان است.

شمار بی خانمان های در شهرهای لس آنجلس، سانفرانسیسکو و واشنگتن نیز افزایش یافته، هر چند تعداد کلی این افراد در سراسر کشور در سال های اخیر کاهش داشته است.