سرویس بین الملل- سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به سخنان وزیر امورخارجه اتریش در مورد رجب طیب اردوغان گفت: اظهارات کورتز به هیچ وجه با اصول دموکراسی که از این کشور انتظار می رفت همسویی ندارد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از آناتولی، «حسین مفتی‌اوغلو» در باره سخنان سباستین کورتز، وزیر امورخارجه اتریش در مورد رجب طیب اردوغان گفت: اظهارات کورتز مبنی بر عدم تمایل وی به برگزاری کمپین انتخاباتی همه پرسی 16 آوریل رئیس جمهور در اتریش به هیچ وجه با اصول دموکراسی که از این کشور انتظار می رفت همسویی ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: رویکرد پیش داورانه و مبتنی بر استاندارهای دوگانه شخص مذکور نیز الگویی تازه ای در همین رابطه است. این سخنان غیر مسئولانه و فراتر از حد و ذهنیت خام پشت پرده آن غیرقابل قبول است.

مفتی‌اوغلو بیان این که شرکت هموطنان خارج از کشور در انتخابات لازمه دموکراسی است٬ تاکید کرد: هیچ ارتباطی با سیاست های داخلی اتریش ندارد. علاوه بر آن٬ اظهارات وزیر امور خارجه این کشور تفرقه جویانه بوده و مانع حقوق دموکراتیک هموطنان ترک است عامل اصلی آسیب به روند یکپارچگی است. این سخنان از زبان شخصی که مسئول امور یکپارچه سازی است٬ نگران کننده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه همچنین بیان کرد: آنچه روشن است کورتز در پی آنست که برای اهداف سیاسی شخصی خود که حتی از رویکردهای نژادپرستی و دیدگاه احزاب افراطی ضد اسلام نیز پیشی گرفته خودنمایی کند.