معاون وزیر خارجه کره شمالی امروز (سه‌شنبه) به منظور مذاکره با مقام‌های چینی راهی این کشور شد. پس از آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ که چین را وادار به قطع واردات زغال سنگ از همسایه خود کرد، این اولین سفر مقام‌های کره شمالی به چین است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه ، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری خود گفت: ری کی-سونگ، معاون وزیر خارجه کره شمالی تا روز شنبه برای مذاکره درباره منافع متقابل دو کشور درچین می ماند.

سخنگوی وزارت خارجه چین این دیدار را یک تعامل عادی سیاسی خواند و گفت: معاون وزیر خارجه کره شمالی طی این سفر با وانگ یی، وزیر خارجه چین و چند تن از مقام‌های دیگر دیدار خواهد کرد.

این اولین سفر رسمی مقام‌های ارشد کره شمالی در ماههای اخیر است. این سفر برای رسیدگی به تنش های بین دو کشور در رابطه با پرتاب موشک پیونگ یانگ در 12 فوریه و کشته شدن برادر کیم جونگ-اون ، رهبر کره شمالی در مالزی انجام می‌شود.

ظرف مدت کوتاهی پس از مرگ برادر رهبر کره شمالی دولت چین اعلام کرد که در مدت زمان باقیمانده از سال جاری واردات زغال سنگ از کره شمالی را قطع خواهد کرد. دولت چین این اقدام را پیرو تحریم‌های سازمان ملل به خاطر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی انجام داد.

چین تنها متحد بزرگ کره شمالی و بزرگترین شریک تجاری این کشور است.

کره شمالی پس از تحریم واردات زغال سنگ از سوی چین، در یک اقدام غیرمتعارف هفته گذشته در سانه ملی به پکن حمله کرد و آن را به " رقصیدن به ساز آمریکا" متهم کرد.

کره شمالی در سال 2016 در راستای توسعه سلاحهایی که قادر به هدف گرفتن مرکز آمریکا باشند، چندین موشک را به هوا پرتاب کرد و چندین آزمایش هسته‌ای انجام داد.

شورای امنیت از زمانی که پیونگ‌یانگ اولین سلاح اتمی خود را در سال 2006 آزمایش کرد، 6 تحریم بر کره شمالی وضع کرده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از چین خواست که برای مهار کردن کره شمالی تلاش بیشتری کند و گفت که چین به راحتی می تواند همسایه عاصی خود را سر به راه کند.

اما پکن اینطور فکر نمی کند و سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه از واشنگتن و پیونگ‌یانگ خواست که مسئولیت خود را در قبال این موضوع بر عهده بگیرند و برای رسیدن به ثبات و خالی کردن شبه جزیره از سلاح های هسته ای با چین در این رابطه همکاری کنند.