سرویس بین الملل - در حالیکه دولت ترکیه طی ماه های اخیر هزاران نظامی را به اتهام مشارکت در کودتا بازداشت کرده است، ستاد مشترک ارتش این کشور روزنامه حریت را به تضعیف ارتش متهم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی « تی آر تی »، ستاد ارتش ترکیه با صدور بیانیه ای از روزنامه حریت انتقاد کرد.

ستاد ارتش ترکیه خبر منتشر شده (‌در روزنامه حریت) را که ادعا کرده است،‌ دولت ترکیه در خصوص لغو ممنوعیت استفاده زنان در ارتش از حجاب اسلامی، نظر ارتش را نپرسیده و این موضوع موجب ناراحتی ستاد ارتش شده است، بی اساس دانست. 

ستاد ارتش ترکیه در این بیانیه هشدار داد در ماه های اخیر برخی محافل تلاش کرده اند با انتقادهای بی اساس و مغرضانه علیه رئیس ستاد ارتش ترکیه ، نیروهای مسلح ترکیه را تضعیف و به روند تلاش ها در زمینه تامین امنیت این کشور لطمه وارد کنند. 

ستاد ارتش ترکیه در این بیانیه ، القای وجود اختلاف میان نیروهای مسلح و دولت ترکیه را به منزله منحرف کردن افکار عمومی دانست.

یادآور می شود روزنامه حریت با انتشار بیانیه ای در شماره امروز خود درج این عنوان را که ستاد ارتش ترکیه از لغو ممنوعیت استفاده از حجاب اسلامی در نیروهای مسلح ناراحت است، ناشی از اشتباه ویرایشی دانست.