نهاد مدیریت بیکاری فرانسه در تازه‌ترین گزارش خود از سیر صعودی بیکاری در فرانسه و افزایش شمار بیکاران فرانسوی طی سال‌های 2017 و 2018 میلادی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، نهاد مدیریت بیکاری فرانسه موسوم به Unédic طی گزارشی از افزایش احتمالی شمار بیکاران فرانسوی طی سال 2017 میلادی خبر داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، نهاد مدیریت بیکاری فرانسه روز سه‌شنبه طی پیش‌بینی اعلام کرد که پس از بهبود اوضاع بیکاری در این کشور طی سال 2016 میلادی، شمار بیکاران فرانسوی طی سال 2017 میلادی افزایشی 47 هزار نفری را تجربه خواهد کرد و 47 هزار نفر به شماران بیکاران این کشور افزوده خواهد شد.

بیکاری در فرانسه طی سال‌های 2017 و 2018 روندی صعودی خواهد داشت

براساس این گزارش، پیش‌بینی نهاد بیمه بیکاری فرانسه در خصوص افزایش 47 هزار نفری بیکاران طی سال جاری میلادی در حالیست که این نهاد طی ماه سپتامبر گذشته به رغم کاهش 107 هزار نفری بیکاران در سال 2016، از افزایش 79 هزار نفری متقاضیان شغل طی سال 2017 خبر داده بود.

این پیش‌بینی در حالیست که کارشناسان و اقتصاددانان فرانسوی که در ماه سپتامبر گذشته از رشد اقتصادی 1.2 درصدی فرانسه در سال 2017 خبر داده بودند، هم‌اکنون با گذشته چند ماه رشد اقتصادی این کشور را طی سال جاری میلادی 1.3 درصد پیش‌بینی کرده‌اند.

مدیریت بیمه بیکاری فرانسه همچنین در پیش‌بینی خود اعلام کرده که به رغم ایجاد 218 هزار فرصت شغلی جدید در سال 2016، ایجاد مشاغل جدید در سال جاری بسیار کمتر بوده و میزان آن تا 135 هزار شغل کاهش پیدا خواهد کرد.

این نهاد در پیش‌بینی خود در خصوص اوضاع فرانسه طی سال 2018 میلادی نیز اعلام کرده که بیکاری در این سال نیز همچنان روند صعودی خود را طی کرده و 38 هزار نفر دیگر به شمار بیکاران فرانسوی اضافه خواهد شد و با اشاره به افزایش کسری بودجه کشور تا مرز 3.9 میلیارد یورو، از افزایش بدهی‌های فرانسه به 37.5 میلیارد یورو خبر داده است.

از زمان روی کار آمدن «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در ماه می سال 2012 تاکنون، بیکاری در این کشور هر ساله افزایش یافته و این روند هرگز متوقف نشده است و این کارنامه‌ای فاجعه‌بار برای این رئیس‌جمهور سوسیالیست است.

طبق آمار و ارقام اعلام شده از سوی مؤسسه ملی کاریابی فرانسه موسوم به Pôle emploi، فرانسه در بازه زمانی ماه می 2012 تا اکتبر 2016 میلادی شاهد افزایش 26 درصدی معضل بیکاری در میان تمامی گروه‌های بیکاران بوده است به گونه‌ای که 6 میلیون و 550 هزار نفر از جمعیت فرانسه هم‌اینک در زمره افراد بیکار قرار داند و این رقم از افزایش 26.3 درصدی شمار بیکاران فرانسوی ظرف دوران 4.5 ساله ریاست جمهوری اولاند حکایت دارد.

تداوم سیر صعودی بیکاری در فرانسه از جمله معضلات مهمی است که مردم فرانسه با آن مواجه هستند؛ معضلی که «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور کنوین فرانسه نیز در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 2012 فرانسه وعده داده بود که منحنی فزاینده آن را خیلی سریع معکوس و یک رقمی کند حال آنکه آمارها از عدم تحقق این وعده خبر می‌دهند.

اوضاع نامناسب بازار کار و معضل بیکاری در این کشور به حدی است که کارشناسان و اقتصاددان‌ها نیز بدبینی خود را پنهان نکرده و می‌گویند که فرانسه کشوری است در حوزه پولی یورو که در بحران فرو رفته و چشم‌انداز روشنی پیش روی آن نیست.

این در حالیست که کمیسیون اروپا نیز چندی پیش طی گزارش بررسی مشکلات اقتصادی برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از عملکرد دولت فرانسه در مبارزه با معضل بیکاری انتقاد کرده و اعلام کرد که پیشرفت‌های فرانسه در زمینه اصلاح و حمایت از مشاغل محدود بوده است و متقضایان شغل تنها به آموزش محدود دسترسی دارند و خدمات دیگری به آنها ارائه نمی‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه در روزهای 23 آوریل و 7 ماه می آینده برگزار خواهد شد و فرانسویان برای انتخاب سکان‌دار 5 سال آینده کاخ الیزه به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.