نیروهای ارتش عراق با حمایت الحشد الشعبی و عشایر امروز /پنجشنبه/ عملیات پاکسازی جاده حدیثه- بیجی در شمال استان الانبار در غرب عراق از تروریست های داعش را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار مرورنیوز به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، یک منبع نظامی عراق گفت: این عملیات با مشارکت نیروهای لشکر هفتم ارتش، عملیات الجزیره، نیروهای ضد تروریسم، الحشد الشعبی و عشایر با حضور بالگردها صبح امروز آغاز شد و تا پاکسازی کامل این مسیر راهبردی ادامه خواهد یافت.

وی افزود: داعش از این جاده برای حمله به شهر تازه آزاد شده حدیثه در شمال غرب الرمادی استفاده می کند و کنترل این جاده موجب قطع امداد رسانی به از استان صلاح الدین و تکرار حمله به شهر حدیثه می شود. 

نیروهای عراقی سه شنبه گذشته جزیره هیت در غرب الانبار را آزاد کردند و با حمایت نیروی هوایی عراق کنترل روستاهای المبغیه، حبطان و المحلبیه در کرانه شرقی رود فرات میان حدیثه و هیت را به دست گرفتند و بدین ترتیب کرانه شرقی رود فرات که داعش از آن برای حمله به نیروهای عراقی در مناطق آزاد شده در الانبار استفاده می کرد، آزاد شد. 

هم زمان با آمادگی های نیروهای امنیتی عراق برای عملیات آزادسازی موصل، گروه تروریستی تکفیری داعش چهار پل ورودی شهر موصل را با موانع بتنی مسدود کرد.

عراق از 19 خرداد ماه سال 93 تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود از سوی گروهک تروریستی داعش مواجه بوده است؛ در چند ماه اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده اند چند شهر این کشور از جمله الرمادی و تکریت را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند.