معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین درباره هرگونه تعدی به شیخ عیسی قاسم به رژیم آل خلیفه هشدار داد. الدیهی تاکید کرد که شیخ عیسی قاسم خط قرمز است و هرگونه تعدی به وی، پیامدهایی فراتر از مرزها به بار خواهد آورد.

به گزارش مرور نیوز، شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین گفت که هرگونه اقدام از سوی رژیم آل خلیفه علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم عالی‌ترین مرجع دینی در کشور و کشورهای عربی خلیج فارس، بحرین را به ناکجا آباد می‌برد و این کشور را وارد تونل تاریکی خواهد کرد.

وی در صفحه خود بر روی توییتر نوشت: هدف قرار دادن شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه، به‌دلیل مواضع شجاعانه و محکم ایشان در راستای پیگیری حقوق مشروع ملت مظلوم بحرین صورت می‌گیرد.

الدیهی تاکید کرد که شیخ عیسی قاسم خط قرمز است و هرگونه تعدی به وی، پیامدهایی فراتر از مرزها به بار خواهد آورد.

وی ضمن درخواست از جامعه جهانی برای عمل به وظایفش، گفت: ما امروز همه جهان را خطاب قرار می‌دهیم. شما امروز مسئول هستید که از ظلم و ستم رژیم بحرین علیه ملت مسالمت‌جوی بحرین و نمادهای آن جلوگیری کنید.

دادگاه جنایی رژیم آل خلیفه روز دوشنبه جلسه بعدی برای محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را به 24 اسفند (14 مارس) موکول کرد.

حکومت بحرین 20 ژوئن (31 خرداد) حق شهروندیِ آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی این کشور را سلب کرد. این اقدام حدود یک هفته پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری بحرین فعالیت اصلی‌ترین حزب مخالف این کشور یعنی جنبش الوفاق را تعلیق و دو گروه مخالف دیگر به نام‌های «مؤسسۀ عصر روشنگری اسلامی» و «انجمن اسلامی الرساله» را منحل کرد.

شیخ عیسی قاسم که رهبر معنوی انقلاب بحرین به شمار می‌آید، پس از تاسیس کشور بحرین در سال 1971 از نجف اشرف به این کشور بازگشت و با اکثریت آراء به مجلس راه یافت و تا زمان انحلال آن، عضو مجلس ملی بحرین بود.

بحرین از بهمن سال 1389 صحنۀ برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته‌است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌اند و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

بحرینی‌ها امسال در حالی به استقبال ششمین سالروز انقلابشان رفتند که اوضاع این کشور به‌دلیل اعدام 6 جوان به‌دست رژیم که اخیراً صورت گرفته است، به‌شدت متشنج شده و مناطق مختلف بحرین طی هفته‌ها و روزهای گذشته صحنه تظاهرات و راهپیمایی‌ در اعتراض به این اقدام رژیم بود و این راهپیمایی‌ها همچنان ادامه دارد.