پیشروی نیروهای تحت حمایت دولت وحدت ملی لیبی در مرکز شهر سرت در حالی ادامه دارد که محاصره کامل گروه تروریستی داعش به مراحل پایانی خود رسیده است و شکست این گروه تروریستی نزدیک است.

به گزارش خبرنگار مرورنیوز به نقل از شبکه تلویزیونی ' یورونیوز'، نیروهای تحت حمایت دولت وحدت ملی لیبی موفق شدند با استقرار نیروهای ویژه در نواحی اطراف این شهر راهبردی، شمار زیادی از این مناطق را از اشغال این گروه تروریستی آزاد کنند.

این گزارش در ادامه یادآور شده است: حمله مداوم نیروهای ویژه وحدت ملی در این مناطق موجب شده است گروه تروریستی داعش شکستی سنگین را در لیبی متحمل شود.

بر اساس گزارش های منتشره، جنگ پنج ماهه نیروهای وحدت ملی در سرت اکنون به نتیجه رسیده است و این نیروها مراحل پایانی عملیات پاکسازی را ادامه می دهند.

بر اساس اعلام نیروهای وحدت ملی، شکست گروه تروریستی داعش در سرت به معنای تسریع روند توسعه سیاسی کشور و برقراری آرامش سیاسی در این کشور است.

بر اساس آخرین گزارش های میدانی، ارتش لیبی با تسلط کامل بر مناطق مشرف بر مخفی گاه های تروریست های داعش، توانسته است با حفظ توان عملیاتی خود، ضربات سنگینی را به این گروه تروریستی وارد سازد.

این در حالی است که گروه تروریستی داعش در حال عقب نشینی از مواضع خود در شهر سرت، مورد هجوم نیروهای وحدت ملی قرار می گیرد که همین امر موجب شده شمار کشته های آن افزایش یابد و اجساد تروریست ها در مناطق مختلف شهر پراکنده شود.

پیشتر یک فرمانده نیروهای تحت حمایت دولت وحدت ملی لیبی اعلام کرده بود: وجود تک تیراندارهای داعش در مناطق مسکونی و ساختمان های نیمه ویران شهر و خطر انفجار مین در مسیر نظامیان لیبی، اصلی ترین مانع آزادی کامل شهر سرت است.

این فرمانده ارشد لیبی یادآور شد: از سوی دیگر اکثر تروریست های داعش در مناطق باریک و کوچک شهر تجمع کرده اند که همین امر سبب شده پیشروی نیروهای تحت حمایت دولت وحدت ملی لیبی به کندی صورت گیرد.

این فرمانده ارشد لیبیایی تصریح کرد: با پیروزی های اخیر و تنگ تر شدن حلقه محاصره ٬عناصر داعش در برخی مناطق سرت از سوی نیروهای دولت وحدت ملی، تروریست های خارجی که پیشتر از سوریه و عراق وارد خاک لیبی شده بودند، اکنون شهر سرت را ترک کرده اند.

چندی پیش گشتی های نظامی لیبی 'احمد بسام زیدان' ملقب به 'ابوالخطاب السوری' یکی از سرکردگان اصلی گروه تروریستی داعش را در شهر 'بن جواد' در غرب سرت در حال فرار دستگیر کردند.

نیروهای دولتی لیبی از ماه ها پیش عملیات موسوم به 'بنیان مرصوص' را با هدف پس گرفتن شهر سرت، زادگاه 'معمر قدافی' دیکتاتور سابق لیبی که از ژوئن 2015 توسط گروه تروریستی داعش اشغال شده ، آغاز کرده اند.

نیروهای دولت وحدت ملی لیبی در روز های اخیر اعلام کردند که با وجود خسارت های وارد شده به نیروهایش، موفق به پیشروی در بخش جنوبی این شهر شده و ده ها نفر از عناصر داعش را به هلاکت رسانده اند.

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور معدوم این کشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است.