شبکه الجزیره روز پنجشنبه گزارش داد، وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست ریاض از طرح عربستان و قطر درباره سوریه حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار مرورنیوز تلویزیون الجزیره با اعلام این خبر افزود: در این نشست مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز حضور داشت.

بنابر این گزارش، شرکت کنندگان در این نشست درباره هماهنگی مواضع و جذب آرای بین المللی از پیشنهادی که قطر و عربستان در خصوص پایان دادن به بحران سوریه مطرح کرده اند، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره پرونده های مهم دیگری از جمله اوضاع یمن و فلسطین نیز تبادل نظر کردند.

به گزارش الجزیره، عادل الجبیر مهمترین چالش هایی را که منطقه با آن مواجه است، تلاش برخی طرف ها برای شعله ور ساختن فتنه های قومی و حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر خواند.

عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس نیز گفت که در این نشست در باره راه های تقویت همکاری های مشترک در زمینه های مختلف بین شورای همکاری و ترکیه بحث شد .

خبرنگار الجزیره درباره این نشست گفت که نشست ریاض که قبل از نشست لوزان برگزار شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

نشست لوزان قرار است با مشارکت وزیران امور خارجه آمریکا، روسیه، عربستان، قطر، ترکیه و احتمالا ایران در سوییس درباره سوریه برگزار شود.

به گزارش الجزیره در نشست ریاض درباره پرونده فلسطین و توسعه شهرک سازی رژیم صهیونیستی و همچنین پرونده یمن بحث و تبادل نظر شد.