پارلمان اروپا در واکنش به ممنوعیت ورود بدون روادید برخی اتباع اروپایی به آمریکا به جلوگیری از ورود بدون روادید اتباع آمریکایی به اتحادیه اروپا رای داد.

به گزارش مرور نیوز، پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه در اقدامی به تعلیق ورود بدون روادید اتباع آمریکا به اروپا رأی مثبت داد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، هرچند این رأی الزام‌آور نیست، اما کمیسیون اروپایی را به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا تحت فشار می‌گذارد تا پیش از تابستان سال آینده ورود بدون روادید اتباع آمریکا را به مدت یک سال به حالت تعلیق درآورد. این اقدام در پاسخ به تعلیق ورود بدون روادید اتباع لهستان، کروواسی، قبرس، رومانی و بلغارستان به آمریکا صورت می‌گیرد. این کشورها همگی عضو اتحادیه اروپا هستند.

یکی از مقامات کمیسیون اروپایی گفت که ارتباطات با آمریکا در جریان است تا به همه اعضای اتحادیه اروپا روادید داده شود اما به نظر می‌رسد که این اقدام به زودی عملی نیست.

پارلمان همچنین با این اقدام از کمیسیون خواسته است تا اقدامات متقابل محدود‌ کننده‌ای را علیه اتباع آمریکایی در دو ماه آینده اعمال کند.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا با فرستادن ایمیل به خبرگزاری «رویترز»، اعلام کرد که کمیسیون اروپا پیش از پایان ماه ژوئن، درباره پیشرفت‌های آتی اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.