تعطیلات پادشاه عربستان و صدها عضو تیم همراه او در جزایر بالی اندونزی باعث اجرای تدابیر امنیتی شدیدی از سوی اندونزی شده و مقام‌های این کشور را مجبور به اجرای یک شبه مانور نظامی کرده است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، پادشاه عربستان و تیم 1500 نفری او شامل 25 شاهزاده و 10 وزیر امروز (شنبه) با 9 جت مسافربری برای تعطیلاتی خصوصی به جزایر بالی اندونزی سفر کرده‌اند. قبل از این سفر پادشاه عربستان به کشور برونئی سفر کرد.

در جریان این تعطیلات دست‌کم 2500 نیروی پلیس و نظامی به همراه کشتی‌های جنگی در سواحل این جزایر وظیفه محافظت از پادشاه عربستان و همراهنش را به عهده خواهند داشت.

هواپیمای بویینگ 747 پادشاه عربستان در فرودگاه با پلکان طلایی مورد استفاده او قرار گرفت. قبل از پرواز هواپیمای او دو هواپیما محموله چند صد تنی بارهای او را که شامل فرش، ‌بشقاب و دو مرسدس بنز ضد گلوله هستند به محل تعطیلات بردند.

این تعطیلات شدیداً پر هزینه پادشاه عربستان در حالی انجام می‌شود که در داخل کشور، دولت تدابیر ریاضت اقتصادی را به بهانه قیمت پایین نفت به اجرا درآورده است.

در سواحل شنی مقابل تفرجگاه سنت رگیس در جزایر بالی، یکی از مجموعه هتل‌های 5 ستاره محل اقامت عربستانی‌ها، پرده‌های 2 متری مستقر شده‌اند تا از عربستانی‌ها در مقابل چشمان کنجکاو بقیه محافظت کنند.

یک پلکان چوبی نیز برای دسترسی اعضای خاندان سلطنتی عربستان به آب دریا ایجاد شده است.

ژنرال کوستانتو ویدیاتموکو، فرمانده واحد نظامی ارتش اندونزی در جزایر بالی گفت: از آنجا که پادشاه عربستان در یک بخش از سواحل قرار است اقامت کند مطمئناً نیروی امنیت دریا نیز به کار گرفته خواهند شد.

وی تصریح کرد: شش کشتی به همراه نیروهای پلیس ضد تروریسم و تک تیراندازها مستقر خواهند شد و او امیدوار است که این تدابیر امنیتی خللی در حریم خصوصی تیم پادشاه عربستان ایجاد نکند.

بیشتر تعطیلاتی که پادشاه عربستان در کشورهای دیگر گذرانده به دلیل اخلال در زندگی مردم محلی مناقشاتی را به وجود آورده است.

پادشاه عربستان از تاریخ 26 فوریه تور سفرهایش به آسیا را از کشور مالزی آغاز کرد و قرار است به کشورهای ژاپن، چین،‌ مالدیو و اردن نیز سفر کند.

مقامات اندونزی اعلام کردند که 200 مرسدس بنز دیگر نیز از جاکارتا برای این بازدید آورده‌اند.