یک هفته نامه آلمانی با استناد به آمارهای سازمان اطلاعات داخلی آلمان از افزایش شمار اتباع آلمانی که به جبهه تروریست‌ها در عراق و سوریه پیوسته‌اند خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، شمار جنگجویان افراطی که از آلمان به منظور مبارزات تروریستی به سوریه و عراق می روند افزایش پیدا می کند.

به نوشته هفته نامه اشپیگل، سازمان اطلاعات داخلی آلمان از سفر بیش از 910 تبعه آلمانی به این مناطق بحرانی خبر داده که حدود یک پنجم آن ها زن بوده و بیش از نیمی از آن ها هم تابعیت آلمانی دارند.

بر اساس این گزارش حدود 145 افراط گرا از آلمان تا به حال در عراق و سوریه کشته شده‌اند. یک سوم از آن ها به کشور بازگشته اند و حداقل 70 نفر از آن ها در مبارزات شرکت دارند.

بر اساس آمارهای سازمان اطلاعات داخلی آلمان در مجموع تحرک و پویایی سفر به مناطق بحرانی کاهش می یابد. از آنجایی که تروریسم داعش در این منلطق شدیدا تحت فشار قرار دارد بسیاری از افراط گرایان درباره پیوستن به آن ها در این مناطق تردید پیدا کرده اند. این گروه تروریستی اخیرا در عراق و سوریه مقادیر قابل توجهی از اراضی تحت اشغال خود را از دست داده‌اند. همچنین درآمد داعش هم در سایه این شکست ها به طرز چشمگیری کاهش یافته است.