شبکه "ای. بی. سی" آمریکا گزارش داد پنتاگون به شکل محرمانه دستور داده تا واحد های کماندویی جدید در خاورمیانه و شمال آفریقا هم زمان با موج تازه حملات هوایی در یمن، مستقر شوند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از شبکه ای بی سی نیوز این اقدام نشان می‌دهد ارتش آمریکا در حال اجرای کمپین تهاجمی‌تر مبارزه با تروریسم با دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا است. این حملات گروه "القاعده درشبه جزیره عرب" یا همان القاعده یمن و مقرهای داعش در سوریه و مکان‌های سرایت هر دو گروه در شمال آفریقا را هدف گرفته است.

دولت ترامپ در اواخر ژانویه دست به اولین عملیات شناخته شده نیروی زمینی در دو سال اخیر در یمن زد و طی هفته جاری نیز یکی از 24 حمله هوایی علیه نیروهای القاعده در یمن انجام داد.

یک کهنه‌کار امور مربوط به عملیات‌های نظامی محرمانه آمریکا گفت: در ماه‌های اخیر شاهد گسترش عملیات خارجی ضد تروریسم آمریکا بوده ایم.

او به ای‌بی‌سی گفت: مقام های دولت جدید آمریکا به عملیات های ویژه تمایل بیشتری دارند، ما به دنبال افراد شرور هستیم.

مارک میچل، سرهنگ بازنشسته نیروهای ویژه ارتش آمریکا که مدیر مبارزه با تروریسم شورای امنیت ملی دولت اوباما بوده گفت: فقدان وجود دولت کارآمد در یمن و آشوب‌های این کشور باعث حذف فشار بر گروه القاعده در یمن شده است.

افزایش عملیات ضد تروریسم برای جبران فقدان یک دولت برای مبارزه با تروریسم در یمن است و در عین حال عملیات های شدیدا محدود در دوره اوباما را جبران می کند.

مقام های کاخ سفید به شبکه ای بی سی نیوز گفتند: استقرار اعلام نشده واحدهای ویژه آمریکایی از نیروی دلتا و " Navy SEAL "(نیروهای ویژه تفنگداران دریایی آمریکا) به حملاتشان به داعش در سوریه و عراق و القاعده در شاخ آفریقا ادامه می‌دهند و برخی مقام های ارتش از رویکرد سرسخت ترامپ در مبارزه با تروریسم استقبال کرده‌اند.