گزارش‌ها حاکی از آن است که در راستای آمادگی برای جنگ احتمالی با رژیم صهیونیستی، حزب‌الله رزمندگان ارشد خود را در لبنان نگه داشته و نشانه‌های این جنگ در حال نزدیک شدن است.

به گزارش مرور نیوز، روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» در ادامه تحلیل‌های خود درباره سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله نوشت پس از حدود یک دهه از آرامش در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی، نشانه‌های جنگ در حال نزدیک شدن است.

اما «رندا سلیم» پژوهشگر پژوهشگاه «خاورمیانه» در واشنگتن در گفت‌وگو با روزنامه مذکور گفت علیرغم اشتباه در محاسبات و پیام‌ها، احتمال وقوع هر جنگی را بعید دانست.

بر اساس این گزارش ، وزارت دفاع آمریکا طرح اولیه شکست داعش را به کاخ سفید داده و این ماموریتی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا آن را از اولویت‌های سیاست خارجی‌اش توصیف کرده است؛ این پیشنهاد علیرغم آنکه هنوز محرمانه است اما برخی گزارش‌ها از وجود توصیه‌هایی برای افزایش دامنه جنگ علیه دیگر گروه‌های مسلح فعال در خاورمیانه از جمله القاعده یا حزب‌الله حکایت دارد و «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک سخنرانی به این موضوع اشاره دارد.

روزنامه ساینس‌مانیتور سپس یادآوری کرد اولین رسانه‌ای بود که از عملیات‌های هجومی حزب‌الله در سال 2008 سخن گفته است حتی قبل از آنکه از سوی خود «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله اعلام شود. اطلاعاتی که منابعی در جنوب لبنان آن را اعلام کرده‌اند حاکی از آن است که حزب‌الله بسیاری از رزمندگان ارشد خود به ویژه یگان‌های موشکی را در لبنان نگه داشته و آنها را به سوریه اعزام نکرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: طی دو ماه اخیر، یگان‌هایی از حزب‌الله با لباس‌های غیرنظامی، در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی دست به بررسی‌های گسترده‌ای زده‌اند و این بررسی‌ها بخشی از جنگی روانی است که اسرائیل نظاره‌گر آن است و تأکید می‌کند فعالیت‌های حزب‌الله علیه تل‌آویو علیرغم شرکت این جنبش در جنگ سوریه، متوقف نشده است.

از سوی دیگر روزنامه «نیوزویک» نوشت دولت آمریکا از سخنان «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان که به گفته این روزنامه به نقش نظامی حزب‌الله مستقل از دولت لبنان مشروعیت می‌دهد، ناراحت است. این روزنامه به نقل از «الیزابت ریچارد» سفیر آمریکا در لبنان نوشت آمریکا تجهیزات آموزشی با هزینه معادل 221 میلیون دلار به نیروهای امنیتی لبنان داده که وقتی مساحت لبنان در نظر گرفته می‌شود، این مبلغ زیاد است.

در ادامه این گزارش آمده است: بیم از افزایش همکاری‌ میان حزب‌الله و ارتش لبنان وجود دارد، روزنامه «تایمز» اسرائیل در فوریه 2017 اعلام کرد مسئولان این رژیم با بیم و ترس افزایش همکاری‌ها میان ارتش لبنان و حزب‌الله را بررسی می‌کنند. این روزنامه در شماره روز جمعه (دیروز) خود نوشت: اگر جنگی (میان اسرائیل و حزب الله در بگیرد) ارتش لبنان در کنار حزب‌الله خواهد جنگید.