معاون رئیس‌جمهوری آمریکا که زمانی از استفاده کلینتون از یک سرور شخصی انتقاد می‌کرد، پس از افشای ایمیل خصوصی‌اش به دفاع از خودش پرداخت.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اتهام ریاکاری را رد می‌کند. اخیرا فاش شده است زمانی که پنس فرماندار ایالت ایندیانا بوده است، از یک ایمیل شخصی برای امور حساس استفاده کرده و همزمان از هیلاری کلینتون هم انتقاد می‌کرده است.

محبوبیت هیلاری کلینتون که نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود، پس از آنکه مشخص شد او از یک سرور شخصی در منزلش برای امور دولتی استفاده کرده، به شدت آسیب دید و این مساله دستاویزی برای جمهوری‌خواهان شد تا او را به باد انتقاد بگیرند که منافع امنیت ملی را به خطر انداخته است. مایک پنس جزو همین منتقدان بود.

با این وجود، مایک پنس معتقد است که نباید سرور شخصی کلینتون را با ایمیل‌های هک شده خودش از یک حساب کاربری شخصی "مقایسه کرد." او وزیر امور خارجه پیشین آمریکا را متهم می‌کند که "یک سرور شخصی داشته، که اطلاعات حساس را مورد سوء‌استفاده قرار داده و زمانی که ایمیل‌ها توسط کنگره خواسته شد، او آنها را از بین برد."

ایمیل‌هایی که به دست روزنامه ایندیاناپولیس استار رسیده، نشان می‌دهد که معاون ترامپ از یک حساب شخصی برای مکالمه درباره "موضوعات حساس" و "مسائل امنیتی داخلی" استفاده کرده است. او مدعی است: اطمینان دارم که کاملا طبق قوانین ایالت ایندیانا عمل کردم و در سمت جدیدم به عنوان معاون رئیس‌جمهوری آمریکا همین رویه را ادامه می‌دهم.

علاوه بر این، مایک پنس از عملکرد خبرگزاری آسوشیتدپرس به دلیل انتشار آدرس ایمیل همسرش انتقاد کرد. ظاهرا این خبرگزاری در متن خبرش درباره مایک پنس، آدرس ایمیل همسر او را هم منتشر کرده است. پنس معتقد است که این خبرگزاری "حریم خصوصی و امنیت همسرش" را نقض کرده است.