سرویس بین الملل - اتحادیه اروپا اعلام کرد که دولت انگلیس باید قبل از خروج از این نهاد بین المللی قاره ای رقمی بالغ بر 60 میلیارد یورو تعهدات خود را عملی کند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از گاردین، اتحادیه اروپا هشدار داد لندن برای خروج از این اتحادیه باید به همه تعهدات مالی اش که60 میلیارد یورو برآورد می شود پایبند باشد.

این روزنامه افزود: دیپلمات ها و رهبران سیاسی اروپایی خشمگینانه به این موضوع واکنش نشان دادند که انگلیس می تواند بدون پرداخت چندین میلیارد پوند به سبب «حل و فصل موضوع جدایی (از اتحادیه اروپا)»، این اتحادیه را ترک کند. 

کمیسیون اروپا به همراه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا بر سر مبلغ حدود 60 میلیارد یورو (52 میلیارد پوند) به توافق رسیدند که انگلیس باید آن را برای تکمیل تعهداتی که به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا امضا کرده است، پرداخت کند.

کمیته فرعی ویژه امور مالی اتحادیه اروپا در مجلس اعیان انگلیس، در گزارشی که روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد که اگر دولت انگلیس تصمیم به ترک اتحادیه اروپا بدون پرداخت این مبلغ کند، این کار از نظر قانونی کاملا موجه است. 

این کمیته همچنین اعلام کرد؛ بروکسل هیچ بخت واقع بینانه‌ای برای دریافت این مبلغ ندارد.

جیانی پیتلا رهبر گروه سوسیالیست در پارلمان اروپا -که نقشی قابل توجه در شکل دهی به موضع اتحادیه اروپا در مذاکرات ایفا خواهد کرد، نخست وزیر انگلیس را به بی کفایتی و اتخاذ رویکردی «قلدر مأبانه» متهم کرد و به ترزا می هشدار داد که برنامه های او به زودی با واقعیات مواجه خواهند شد.

پیتلا گفت: ترزا می دوست دارد نقش یک فرد تندرو را بازی کند، اما او در ارتباط با این مرحله مهم کاملا ناپخته است و شایستگی ندارد.

وی افزود:‌ اما بسیار مهم است که از انگلیس خواسته شده است به همه تعهدات مالی خود احترام بگذارد؛ تعهداتی که شامل تاریخ خروج این کشور از  اتحادیه اروپا نیز می شود.

گزارش شده است که وکلای دولت انگلیس به طور خصوصی اعلام کردند هیچ قانون یا معاهده ای وجود ندارد تا انگلیس را پس از برگزیت، به پرداخت مبلغی به اتحادیه اروپا وادار کند.