سرویس بین الملل - رئیس جمهور ترکیه با اشاره به این ادعا که تلاش برای مقابله با تروریسم را ادامه می دهد گفت: ما تاکنون 10 هزار عضو پ ک ک را کشته ایم .

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان در مراسم افتتاح چندین طرح عمرانی در استان تکیر‌داغ بر ادامه مبارزه با گروه های تروریستی تا خشکاندن کامل ریشه های تروریسم تاکید کرد.

در یک سال و نیم گذشته بیش از 3000 تروریست عضو داعش و 10 هزار تروریست عضو پ.ک.ک را به هلاکت رسانده ایم. با شناسایی یکایک افراد منتسب به گروه تروریستی فتو در سازمان های دولتی، آنها را تحویل سیستم قضائی دادیم و به این کار ادامه خواهیم داد. خون شهدای کشور بر زمین نمانده و پس از این نیز نخواهد ماند. شما نگران نباشد، چرا که ان شاءالله تا خشکاندن کامل ریشه های تروریسم به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.

تغییرات بزرگی در منطقه و دنیا در جریان است. اگر این فرایند تغییرات را از دست بدهیم، مردم کشور حداقل نیم قرن عقب خواهند ماند. ما نمی توانیم مرتکب این اشتباه شویم و به این دلیل نیز همه‌پرسی 16 آوریل اهمیت بسیاری دارد. در 16 آوریل مسیر ترکیه بزرگ، قدرتمند و پیشرو را توسعه داده و هموار خواهیم کرد.

اردوغان همچنین خطاب به اعضا و طرفداران احزاب سیاسی ترکیه از جمله، عدالت و توسعه (AKP)، حرکت ملی (MHP)، جمهوری خلق (CHP)، سعادت (SP) و حزب اتحاد بزرگ (BBP) گفت: بیایید همه دست به دست هم بدهیم و در روز 16 آوریل، روز رای سرنوشت ساز؛ پاسخ «آری» بدهیم.