ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی در ادامه پیشروی خود در محله های شرقی حلب از سمت شمال بر معدن و کارخانه سنگ شکن العویجه مسلط شدند و توانستند 42 تروریست را به هلاکت برسانند.

به گزارش مرورنیوز، رسانه های سوری امروز جمعه اعلام کردند که ارتش و نیروهای مقاومت اسلامی در یک عملیات سنگین توانستند بر معدن، کارخانه شن و ماسه، تپه ها و دروازه العویجه مسلط شوند.

پیشروی ارتش سوریه در محله های شرقی به مسافت یک کیلومتر در عمق و عرض از سمت شمال انجام شد و بیش از 42 تروریست در محله های الشیخ سعید، الفردوس و پروژه هزار و 70 واحدی کشته شدند.
30 تروریست نیز در این منطقه و دیگر مناطق حلب در درگیری با ارتش سوریه و نیروهای مقاومت زخمی شدند.
فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه شامگاه پنجشنبه (هشت مهرماه) در بیانیه ای از آغاز عملیات در محله های شرقی حلب خبر داد و از شهروندان سوری خواست تا از پایگاه ها و مواضع گروه های مسلح و تروریستی فاصله بگیرند.
در این بیانیه تاکید شده بود، شهروندانی سوری که خود را به مواضع ارتش سوریه برسانند٬ بازخواست یا بازداشت نمی شوند و همه تسهیلات برای استقبال، اسکان و تامین نیازهای افرادی که از شرق حلب خارج شوند٬ درنظر گرفته شده است.
فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه تاکید کره بود که این تسهیلات شامل فریب خوردگانی که مایل به بازگشت به آغوش وطن باشند نیز می شود.
گروه های تروریستی در محله های شرقی حلب در محاصره ارتش سوریه قرار گرفته و از خروج شهروندان سوری ساکن این مناطق جلوگیری می کنند.
تروریست ها از شهروندان ساکن حلب به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.