در ادامه تظاهرات‌ها علیه خشونت‌های پلیسی در شهرهای مختلف فرانسه، ساکنان شهر «روئن» اقدام به برگزاری دو تظاهرات کردند و 3 نفر در جریان آن دستگیر شدند.

به گزارش مرور نیوز، در ادامه تظاهرات‌های پی در پی علیه خشونت‌های پلیسی در شهرهای مختلف فرانسه، ساکنان شهر «روئن» در شمال این کشور روز شنبه در اعتراض به خشونت‌های اخیر 4 مأمور پلیس فرانسوی علیه «تئو» جوان 22 ساله سیاهپوست اقدام به برگزاری دو تظاهرات کردند.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، تظاهرات نخست حوالی ساعت 3 بعدازظهر و تظاهرات دوم حدود ساعت 5:30 عصر برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن شعارهایی چون «تئو و آداما فراموش نمی‌شوند» و «پلیس همه‌جا،عدالت هیچ‌جا» سر دادند.

بنابر اعلام پلیس فرانسه، تظاهرت نخست که حدود 350 نفر در آن شرکت داشتند، حوالی ساعت 4 بعدازظهر بدون هرگونه خشونتی به پایان رسید اما تظاهرات دوم به خشونت و درگیری تظاهرات‌کنندگان با پلیس ضدشورش (CRS) منتهی شد و در جریان آن 3 نفر دستگیر شدند.

تظاهرات‌ها در شهر روئن فرانسه در حالی برگزار شد که طی تظاهرات 22 فوریه گذشته در همین شهر نیز 18 نفر بازداشت شدند.

4 مأمور پلیس فرانسوی چندی پیش به اتهام تجاوز جنسی و ضرب و شتم شدید یک جوان سیاهپوست تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و بازداشت شدند.

اعمال خشونت از سوی مأموران پلیس فرانسه علیه این جوان سیاهپوست اعتراضات متعددی را در حومه پاریس به دنبال داشته و طی هفته‌های اخیر تظاهرات‌های مردمی بسیاری در شهرهای مختلف فرانسه به وقوع پیوسته که درگیری مردم و نیروهای پلیس را در پی داشته است.

خشونت‌های پلیسی از جانب نیروهای پلیس فرانسه پیوسته در این کشور وجود داشته و هر از گاهی اخباری مبنی بر وقوع مواردی از این خشونت‌ها در رسانه‌ها منتشر می‌شود که در اغلب موارد تنها اظهار تأسف مقامات دولتی و وعده تکراری اقدام قاطع علیه عوامل خشونت‌ها را به دنبال دارد و تاکنون هیچگونه اقدام عملی و مقتضی در خصوص آن‌ها صورت نگرفته است.