وزیر خارجه عمان بار دیگر بر مخالفت کشورش با تلاش‌های گسترده رژیم سعودی برای تبدیل شورای همکاری خلیج فارس به اتحادیه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل مرورنیوز، یوسف بن علوی بن عبدالله وزیر امور خارجه عمان بر مخالفت کشورش با تلاش‌های رژیم سعودی برای تبدیل کردن شورای همکاری خلیج فارس به اتحادیه تاکید کرد.

وی درباره روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: روابط سلطان‌نشین عمان با ایران، حسنه است، منافع ما بسیار کمتر از منافع برخی برادران ما در شورای همکاری در ارتباط با ایران است.

وی با رد ادعای سعودی‌ها مبنی بر اجازه دادن عمان به حوثی‌ها برای قاچاق سلاح اعلام کرد مسقط آماده است هر گونه توضیحی را برای رفع تردیدهای سعودی در این زمینه ارائه کند.

وزیر خارجه عمان با بیان اینکه کشورش هیچ رابطه‌ای با اخوانی‌ها ندارد، اعلام کرد مسقط هیچ رابطه‌ای با حوثی‌ها ندارد. وی که با عکاظ گفت‌وگو می‌کرد، شایعه دادن پیشنهاد به عبدالله صالح برای ترک یمن را تکذیب کرد.

بن علوی درباره آینده حکومت در عمان هم اظهار داشت آینده حکومت در این کشور باثبات است و سازوکار قانونی شفافی برای انتقال قدرت بر اساس ماده ششم اساسنامه نظام کشور وجود دارد.

وی بار دیگر بر مخالفت کشورش با ارتقای فعالیت شورای همکاری خلیج فارس و تبدیل آن از شورا به اتحادیه که به شدت از سوی رژیم سعودی دنبال می‌شود،تاکید کرد و گفت : ما به برادران(اعضای دیگر شورای همکاری) گفتیم اگر به دنبال  اتحادیه هستید، هر کاری می‌خواهید انجام دهید،‌چرا که ما هرگز عضو آن نخواهیم شد.

بن علوی از ادامه فعالیت سفارت عمان در دمشق حمایت کرد و گفت فاجعه سوریه هیچ ارتباطی با باقی ماندن سفارت عمان در دمشق یا بسته شدن آن ندارد.

وزیر خارجه عمان همچنین میانجی‌گری کشورش میان مصر و ایران را تکذیب کرد، اما درباره یمن گفت که مسقط به عنوان میانجی میان طرف‌های مختلف یمنی عمل می‌کند.