عناصر القاعده یک محموله سلاح جدید را در منطقه «لودر» استان ابین در جنوب یمن تحت کنترل خود گرفتند.

به گزارش مرور نیوز، گروه تروریستی القاعده بر یک کامیون سلاح جدید در منطقه «لودر» استان ابین واقع در جنوب یمن سیطره یافت.

شبکه خبری «فرانس 24» به نقل از منابع محلی یمن گزارش داد که «کامیون حامل سلاح و مهمات زیاد در منطقه امعین در منطقه لودر به دست عناصر القاعده افتاد».

این دومین بار طی کمتر از دو هفته است که چینن اتفاقی رخ می‌دهد.

رادیو فرانسوی «مونت مارلو» و شبکه خبری «فرانس 24» در این باره گزارش دادند که کامیون حامل سلاح از پادگان‌های ائتلاف سعودی در استان مأرب به سمت پایگاه های تیپ «115» وابسته به ائتلاف در منطقه لودر در شمال استان ابین فرستاده شد که گروهک «انصار الشریعه» وابسته به القاعده کنترل آن را در اختیار خود گرفت.

بر اساس این گزارش، کامیون ارسال شده حامل 200 قبضه سلاح، 200 هزار مهمات کلاشینکوف، 80 مسلسل به همراه 9 هزار عدد مهمات دیگر بوده است.

عناصر مسلح گروهک انصار الشریعه شاخه محلی القاعده در 21 فوریه گذشته به یک پادگان نظامی در منطقه لودر واقع در شرق استان ابین حمله کرد و بر سه کامیون حامل سلاح در مسیر عدن مقر موقت دولت مستعفی یمن سیطره یافتند.

از زمانی که ارتش و انصارالله یمن تحت فشار عربستان و متحدانش از جنوب یمن عقب‌نشینی کردند، گروههای تروریستی القاعده و داعش قدرت گرفته‌اند و آشوب و ناامنی در جنوب یمن افزایش یافته است.