پادشاه اردن در دیدار با رهبران یهودیان آمریکا به بررسی راه‌ حل‌های مساله فلسطین و تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای مبارزه با تروریسم پرداخت.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از سایت ارم نیوز، عبدالله دوم، پادشاه اردن در کاخ بسمان در شهر امان میزبان هیئتی از رهبران یهودیان آمریکا بود.

در نشستی که در این کاخ برگزار شد، دو طرف به بررسی تلاش‌های انجام شده در راستای پیشبرد روند صلح و تحولات منطقه پرداختند.

در این دیدار پادشاه اردن بر اهمیت افزایش تلاش‌ها برای آغاز دوباره گفتگوهایی جدی و سازنده میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها با تکیه بر راه‌حل تشکیل دو کشور به عنوان تنها راه حل این اختلاف تاکید کرد و گفت: دستیابی به صلحی عادلانه و جامع نیازمند برقراری امنیت و ثبات در منطقه است.

عبدالله دوم در ادامه هشدار داد، در صورتی که هیچ‌گونه پیشرفتی در روند تحقق صلح حاصل نشود،‌ به احساس ناامیدی و ناکامی و شکست در میان مردم منطقه دامن زده خواهد شد.

وی در ادامه بر اهمیت حفظ شرایط تاریخی موجود در قدس و عدم آسیب زدن به آن تاکید کرد و هشدار داد، هر گونه اقدامی در این زمینه پیامدهای منفی برای کل منطقه خواهد داشت.

مساله انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس در ماه‌های اخیر جنجال بزرگی به پا کرد و پیش‌بینی می‌شود که این مساله در صورت اجرا، شرایط را در فلسطین و منطقه عربی شعله‌ور کند.

این جنجال همزمان با انتخاب دیوید فردمن، یک وکیل یهودی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان سفیر جدید این کشور در اسرائیل بود، اقدامی که برخی آن را در راستای فراهم کردن بستر لازم برای انتقال سفارت تفسیر کردند.

همچنین در این دیدار به فشارهای سنگینی که اردن به دنبال ورود پناهجویان سوری به این کشور متحمل شد و پیامدهای این مساله بر بخش‌های مختلف خدماتی پرداخته شد.

اعضای هیئت یهودی نیز در این دیدار بر اهمیت نقش محوری اردن در تحقق صلح و تقویت امنیت و ثبات در منطقه و جهان تاکید کردند.