مرکز بین‌المللی مبارزه با تروریسم در گزارشی اعلام کرد شهروندان تاجیکستان در سوریه و عراق در صدر نیروهای انتحاری داعش قرار دارند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از « رادیو آزادی »، مرکز بین‌المللی مبارزه با تروریسم طی گزارشی اعلام کرد: اتباع تاجیک که در درگیری‌های سوریه و عراق حضور دارند، بیشترین عملیات‎‌های انتحاری را انجام می‌دهند.

در این گزارش که در وب سایت رسمی این مرکز با عنوان «جنگ با عملیات انتحاری» منتشر شد، آمار عملیات‌های انتحاری در بین اعضای داعش در ماه دسامبر سال 2015 تا نوامبر سال 2016 بررسی شده است.

بر اساس گزارش این مرکز، 20 درصد نیروهای داعش از خارج وارد سوریه و عراق شدند، 74 درصد از اعضای داعش را سوری‌ها و عراقی‌ها تشکیل می‌دهند و تابعیت 6 درصد باقی مانده هنوز مشخص نیست.

در این گزارش آمار بمب‌گذاران انتحاری تاجیک 27 نفر، عربستان سعودی و مراکش 17 نفری، تونس 14، روسیه 13، مصر 11 و فلسطین 9 نفر اعلام شدند.

با تکیه بر این گزارش، نیروهای انتحاری داعش برای عملیات‌های انتحاری خود از 3 روش از جمله، انفجار بمب توسط فرد انتحاری در بین مردم، استفاده از ماشین‌های بمب‌گذاری شده برای حمله به اماکن پرجمعیت و استفاده از کمربندهای انفجاری استفاده می‌کنند.

این مرکز در پایان گزارش خود آورده است: داعش 84 درصد عملیات‌های خود را علیه نظامیان و 16 درصد را علیه غیرنظامیان انجام می‌دهد و در اکثر حملات خود به غیرنظامیان از کمربندهای انفجاری استفاده می‌کند.