منابع عربی از نشست‌های محرمانه مستمر در ریاض با هدف بررسی راه‌های محاصره مصر و ضربه زدن به ثبات و اقتصاد این کشور به سبب همراه نشدن با سیاست‌های رژیم سعودی و متحدانش خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل مرورنیوز، منابع عربی به نشریه المنار فلسطین گفته‌اند بیش از یک هفته است که ریاض شاهد نشست‌های محرمانه مقامات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است که هدف از آن دستیابی به توافق درباره گام‌هایی برای مجازات مصر است.

این منابع گفتند مقامات سیاسی و امنیتی سعودی، قطر و امارات به صورت مستمر در پایتخت عربستان برای بررسی آنچه تغییرات در مواضع رهبران مصر خوانده‌اند که از نظر آنها به سیاست‌های این حکومت‌های حامی تروریسم علیه ملت‌های سوریه، عراق، یمن و لیبی ضربه می‌زند، به نشست‌های خود ادامه می‌دهند.

به گفته این منابع، یک مقام بلندپایه رژیم وهابی سعودی به شدت از رهبران امارات به سبب رقابت با پادشاهی رژیم تروریستی سعودی در صحنه مصر انتقاد کرده و از امارات خواسته است طرح‌های خود برای جلب دوستی رهبران مصر را متوقف کرده و موضع واضح و سیاست شفافی در تعامل با قاهره در پیش گیرد، با توجه به اینکه هدف ابوظبی و ریاض یکی بوده و آن مهار تصمیم‌گیری مصری به اشکال مختلف و مصادره نقش قاهره است.

این منابع افزود دوحه تماس‌هایی با آنکارا برقرار کرده تا آن را در جریان این نشست‌های محرمانه ضد مصری قرار دهد، شیخ‌نشین قطر همچنین شیوخ اخوان الممسلمین را از محتوای نشست‌های سری ریاض مطلع کرده است.

به گفته این منابع، شرکت کنندگان در نشست‌های سری ریاض با هماهنگی ترکیه و جماعت اخوان المسلمین در آستانه اتخاذ تصمیماتی علیه مصر هستند از جمله این تصمیمات، اعمال فشارهای اقتصادی و تشدید عملیات تروریستی در مصر از طریق افزایش حمایت از گروه‌های تروریستی مورد حمایت سعودی، آنکارا و دوحه است، این منابع همچنین از طرح جهنمی هدفمندی خبر دادند که این رژیم‌های عربی با هماهنگی اخوان المسلمین علیه مصر اجرا می‌کنند که انجام انفجارهای تروریستی در شهرهای مصر از آن جمله است.

این منابع افزود ماشین رسانه‌های رژیم‌های عربی از جمله سعودی شروع به انتشار شایعات و اخبار ساختگی برای فلج کردن بخش گردشگری و ایجاد هرج و مرج و آشوب در مصر از طریق همکاری با غربی‌ها کرده است.