مقام های افغانستان روز جمعه گفتند که صدها نیروی امنیتی این کشور در حملات شبه نظامیان طالبان به شهر لشکرگاه در استان هلمند در جنوب این کشور، جان خود را از دست داده اند.

به گزارش مرورنیوز از آسوشیتدپرس از قندهار، عبدالمجید آخوندزاده، معاون شورای استان هلمند و شیر محمد آخون عضو مجلس افغانستان گفتند: در درگیری های 10 روز گذشته در اطراف لشکرگاه بیش از 200 مامور پلیس و نظامی افغان کشته شده اند.

این دو افزودند: در پی حمله هفته جاری شبه نظامیان طالبان به 2 منطقه از شهر لشکرگاه، 45 غیرنظامی شده است.
به گفته آخون، در این درگیری ها 100 مامور پلیس و نظامی نیز زخمی شده اند.
به گفته آخوندزاده و آخون، این وخیم ترین وضعیت در استان هلمند در 15 سالی است که از سرنگونی حکومت طالبان در تهاجم نظامی سال 2001 آمریکا و متحدانش به شمار می رود.
درگیری های لشکرگاه روز دوشنبه با حمله انتحاری طالبان با استفاده از یک خودروی مملو از مواد منفجره آغاز شد که جان دست کم 40 تن از جمله شمار زیادی از ماموران پلیس را گرفت.
به گفته آخون، ساکنان لشکرگاه در پی ورود نیروهای طالبان به این شهر و ادامه درگیری های مسلحانه، از شهرشان به سوی استان قندهار در همسایگی استان هلمند گریختند.
وی افزود: با اینکه نیروهای ارتش آمریکا در این شهر حضور داشتند، تنها به نظاره اوضاع پرداخته واقدامی نکردند. 
به گفته قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان، شبه نظامیان این گروه هفته گذشته 45 نیروی امنیتی را به اسارت گرفته اند. 
این در حالی است که به گفته آخون، شمار اسیران نیروهای دولتی بیش از 10 تن نبوده است.
شبه نظامیان طالبان از هنگام آغاز تهاجم در آوریل سال جاری به تدریج بخش های گسترده ای از استان هلمند را تصرف کرده اند به گونه ای که به گفته مقام های افغانستان، اکنون حدود 45 درصد این استان را اشغال کرده اند.