سرویس بین الملل - محافل سیاسی و رسانه ای افغانستان با انتقاد شدید از حامد کرزای رئیس جمهور سابق این کشور که طالبان را شهروندان افغان خوانده بود، او را رهبری مخالف منافع ملی توصیف می کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، پس از اینکه عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در واکنش تند به سخنان کرزای گفته بود که جنگ 13 ساله در این کشور به دلیل عقده های شخصی کرزای بوده است امروز خبرگزاری رسمی افغانستان ( آوا )  در یادداشتی حامد کرزای را هدف انتقاد شدید خود قرار داد.
خبرگزاری آوا با اشاره به اینکه  حامد کرزای طی هفته ها و روزهای اخیر اظهارات غیر متعارفی طالبان را تبعه افغان خوانده که حق دارند شهرها و ولایات این کشور را به اشغال خود در آورند، نوشت: شماری از آگاهان معتقداند که کرزی به بیماری روانی گرفتار شده و به همین دلیل در اظهار نظرات خود نمی داند چه می گوید و از چه طیفی طرفداری می کند و رو در روی چه جریانها، افراد و شخصیت هایی قرار می گیرد. باور کردنی نیست که شخصیتی مثل کرزای به اظهارات غیر معقول، دور از منطق و ناپسند از نظر حقیقی و حقوقی اقدام کند و برخلاف منافع ملی حرف بزند و موضع گیری کند. اگر کرزی آدم سالمی بود و سایر وجوه را لحاظ نمی کرد دست کم به دلیل شرم از مردم صدمه دیده توسط گروه های تروریستی همچون طالبان، اظهارات اینچنینی را انجام نمی داد.
به نوشته خبرگزاری رسمی افغانستان، عده ای دیگر معتقد اند که اظهارات اخیر کرزی، بیشتر برای رد گم کردن و انحراف اذهان عمومی و به خصوص با هدف بدست آوردن دل طالبان است تا مبادا با قدرت گرفتن بیشتر این گروه، به ایشان و اطرافیان وی آسیبی متوجه شود.