وزیر دادگستری ترکیه با غیرعادلانه خواندن گزارش کمیته ونیز تاکید کرد اتحادیه اروپا قصد دخالت در رفراندوم تغییر قانون اساسی را دارد.

به گزارش مرور نیوز، «بکر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه در واکنش به گزارش شورای اروپا علیه رفراندوم تغییر قانون اساسی کشورش گفت آنها قصد دخالت داشته و می‌خواهند رای منفی پیروز شود.

بوزداغ با بیان اینکه «کمیته ونیز» قصد اثر گذاری روی نتیجه رفراندوم را دارد، گفت اگر قصد پیشنهاد و توصیه داشتند باید زمانی که این طرح در پارلمان مورد بررسی بود این کار را می‌کردند.

به نوشته خبرگزاری « آناتولی » وی با اشاره به محرمانه بودن این گزارش، درز کردن آن در رسانه‌های آلمانی را «غیرقابل قبول و غیر اخلاقی» توصیف کرده و افزود این گزارش به هیچ وجه عادلانه نیست.

کمیته ونیز شورای اروپا در گزارش جدید خود ضمن انتقاد شدیدالحن از اقدامات ترکیه پس از کودتای نافرجام 15 جولای، درباره رفراندوم تغییر قانون اساسی از آنکارا خواست "بالاترین استاندارد حکومت قانون و حقوق بنیادین" را برای مردمش در نظر بگیرد.

دولت ترکیه در فروردین ماه رفراندومی برای تغییر قانون اساسی این کشور از پارلمانی به ریاستی برگزار خواهد کرد که در صورت رای آوردن این طرح، سمت نخست وزیری بطور رسمی حذف خواهد شد و رئیس جمهور (رجب طیب اردوغان)‌ اختیارات بیشتری بدست می‌آورد.