سرویس بین الملل - کارشناسان معتقدند که سلمان شاه عربستان برای مطرح شدن بیشتر خود در عرصه بین الملل و مظلوم نمایی در میان افکار عمومی داخلی خود دست به اقدام مذبوحانه ای زده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های مالزی، خالد بوبکر رئیس پلیس این کشور مدعی شد که یک گروه تروریستی را که قصد ترور شاه سلمان داشت، شناسایی و بازداشت کرد.
 رئیس پلیس مالزی روز سه شنبه گفت: 7 نفر از جمله 4 یمنی در این توطئه تروریستی دست داشتند، و نیروهای امنیتی آنها را در فوریه دستگیر کردند.

وی افزود: بازداشت شدگان با گروه تروریستی داعش در ارتباط بودند.

خالد ابوبکر خاطرنشان کرد: آنها نقشه ای را برای حمله به پادشاه عربستان در جریان سفرش به کوالالامپور طرح ریزی کرده بودند.

به گفته رئیس پلیس مالزی، این افراد قبل از آنکه بتوانند جرمی مرتکب شوند، دستگیر شدند.

پلیس مالزی پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که 2 نفر از دستگیر شدگان مالزیایی و اندونزیایی هستند، و آنان نقشه داشتند حمله ای بزرگ را با استفاده از یک خودرو و یا کامیون بمبگذاری شده انجام دهند؛ و پس از آن برای پیوستن به داعش

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این متهمان 26 ساله و 33 ساله هستند و در 26 فوریه در جریان یک عملیات ضد تروریستی (همزمان با رسیدن پادشاه عربستان به کوالالامپور) دستگیر شدند.

یکی از دستگیر شدگان نیز در یکی از رستوران های محلی آشپز بود، و یکی از آنان نیز دانشجوی یکی از دانشگاه های خصوصی مالزی بود.

پادشاه عربستان 26 فوریه نخستین سفر رسمی خود به مالزی را آغاز کرد.به سوریه بروند.
به اعتقاد کارشناسان انتشار این خبر بخشی از سناریوی مقامات وهابی عربستان برای مظلوم نمایی در افکار عمومی صورت گرفته است.
شاه سلمان در سکوت جامعه جهانی و سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد به کشتار در یمن ادامه می دهد.