رئیس‌جمهور ارمنستان از قدرت‌های جهانی خواست تا فشارها بر آذربایجان را به منظور جلوگیری از تشدید شرایط جنگی در منطقه قره باغ افزایش دهند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرژ سرکیسیان، رئیس‌جمهور ارمنستان پیش از سفر خود به فرانسه در این باره گفت: خطر وقوع یک جنگ جدید همچنان وجود دارد و تا زمانی که آذربایجان متوجه این موضوع نشود که راه حل نظامی برای این درگیری وجود ندارد، ادامه خواهد داشت.

نگرانی‌ها درباره اینکه مناقشه قدیمی قره‌باغ تشدید شود از زمان وقوع تیراندازی‌هایی در این منطقه از آوریل سال گذشته به شدت افزایش یافته است. در همین حال آتش‌بسی که با میانجی‌گری مسکو در این منطقه حاصل شده بود همچنان شاهد نقض هر روزه است.

اما میانجی گرانی چون روسیه، فرانسه و آمریکا از آغاز مجدد این تنش‌ها خواهان از سرگیری روند صلح میان دو کشور شده‌اند.

سرکیسیسان که در این سفر قرار است با فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی خود دیدار و گفت‌وگو کند طرف آذربایجانی را به کارشکنی در پیشرفت مذاکرات صلح با تهدید برای آغاز جنگ جدید متهم می‌کند.

رئیس‌جمهور ارمنستان در این باره می‌گوید، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان مدعی است کشورش در صورتی که ارمنستان به خواسته‌های آنها تن دهد جنگی را آغاز نخواهد کرد. اما من معتقدم که این مساله حق السکوت است.

سرکیسیان همچنین از پاریس، مسکو و واشنگتن خواست تا نشان دهند که هزینه حمله یک جانبه در مناقشه قره باغ چه خواهد بود.