سرویس بین الملل- کشته شدن 200 نیروی امنیتی افغان، آمادگی ارتش عراق برای آزادی موصل، مشکل فرانسه با اسلام از زبان اولاند، بدبینی روسیه به نشست لوزان، تصویب توافقنامه نظامی روسیه و سوریه، آزادی گردشگر روس از دست تروریست های سوریه، کشف جدید کیهان شناسی، افشای سخنان کلینتون درباره محاصره موشکی چین، ادامه تظاهرات مردم اردن علیه قرارداد گازی با اسرائیل و رد درخواست اردوغان توسط دادستان کل آلمان از مهمترین رویداد های جهان در دوازده ساعت گذشته می باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز، بیش از 200 تن از نیروهای امنیتی افغان در حملات مختلف نیروهای طالبان در ولایت هلمند کشته و بیش از 100 تن دیگر نیز مجروح شده اند.

ارتش عراق از آمادگی خود برای آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل که مرکز اصلی گروه تروریستی داعش در عراق به شمار می رود خبر داد.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در کتابی که به تازگی به چاپ رسانده است تصریح کرده که فرانسه با اسلام مشکل دارد و پناهجویانی که به فرانسه مهاجرت کرده اند نباید اینجا باشند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از رویکرد دولت های غربی در مقوله سوریه افزود کشورش هیج انتظار خاصی از مذاکرات لوزان ندارد.

در حمله شبه نظامیان مسلح به یک مرکز ایست بازرسی ارتش مصر در شبه جزیره سینا 12 سرباز مصری کشته و 6 تن دیگر زخمی شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه توافقنامه دوجانبه روسیه و سوریه در خصوص استقرار نامحدود نیروی هوایی کشورش در سوریه را به امضا رساند.

کنستانتین ژوراولیوف گردشگر و عکاس روسی که سه سال قبل توسط گروه تروریستی لواء التوحید در شهر حلب ربوده شده بود آزاد شد.

کیهان شناسان از کشف جدید خود مبنی بر وجود 2تریلیون کهکشان در عالم هستی خبر دادند که این رقم 20 برار بیشتر از آن چیزی است که پیشتر تصور می شد.

وبسایت ویکی لیکس در افشای جدید خود از اظهارات هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص محاصره موشکی چین پرده برداشت.

مردم اردن بار دیگر در اعتراض به عقد قرارداد گازی کشورشان با رژیم صهیونیستی که ارزشی بالغ 10 میلیارد دلار دارد به خیابان ها ریختند.

دادستان کل آلمان درخواست شکایت مجدد اردوغان از یان بومرمان، کمیدین آلمانی که متهم به توهین به رئیس جمهور ترکیه شده بود را رد کرد.